Rusza Polityka Insight - płatny serwis z analizami
Wydawca tygodnika „Polityka” uruchomił centrum analityczne Polityka Insight. Przygotowywać ono będzie codzienny płatny serwis internetowy z analizami politycznymi i gospodarczymi. Projektem kieruje Wawrzyniec Smoczyński.
- W Polsce coraz trudniej o rzeczową analizę głównych tematów polityczno-gospodarczych. A paradoksalnie zapotrzebowanie na takie treści rośnie - coraz więcej osób ze względów zawodowych musi śledzić agendę polityczną i gospodarczą. Nasz projekt odpowiada na tę potrzebę - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wawrzyniec Smoczyński, dyrektor zarządzający Polityki Insight i redaktor „Polityki”.
Polityka Insight oferować będzie trzy produkty. Pierwszym z nich będzie PI Briefing - poranny przegląd i zapowiedź najważniejszych wydarzeń w polityce i gospodarce, a także przegląd prasy i rubryka personalia o zmianach kadrowych w biznesie i administracji. - Informacje czerpiemy z ministerstw, firm prywatnych, mediów i z własnych źródeł. Naszym głównym celem nie będzie jednak informowanie, tylko analizowanie - podkreśla Smoczyński.
Taki charakter mają dwa kolejne produkty Polityki Insight. PI Agenda to codzienny zestaw kilku (od 5 do 7) analiz na wybrane tematy. - Stworzyliśmy 20-osobowy zespół analityczny, który tworzy własne treści. Analizujemy dane, czytamy raporty i ustawy, rozmawiamy z przedstawicielami administracji i biznesu. Codzienne analizy mają być przejrzyste i zwięzłe, każda mieści się na jednej stronie - mówi nam Smoczyński.
Z kolei w ramach PI Badania raz w miesiącu udostępniany będzie raport na wybrany temat, a co kwartał będzie publikowana prognoza ekonomiczna. W tym serwisie pojawią się też dossiers dotyczące aktualnych wydarzeń.
Materiały do serwisu Polityka Insight przygotowuje niezależny od redakcji „Polityki” zespół stworzony w zdecydowanej większości z analityków - ekonomistów, prawników i socjologów z doświadczeniem w administracji i biznesie. Poza Smoczyńskim w zespole jest tylko dwóch dziennikarzy - jego zastępca Łukasz Lipiński (ostatnio w „Gazecie Wyborczej”) oraz Wojciech Szacki, zajmujący się analizą polityczną (także dotąd związany z „GW”).
- Prace koncepcyjne nad projektem centrum analitycznego ruszyły rok temu. Zespół pracuje od początku stycznia br. i na bieżąco tworzy analizy. W bazie mamy ich już ponad 500 i są już dostępne dla pierwszych klientów - mówi nam Wawrzyniec Smoczyński.
Serwis Polityki Insight kierowany jest do odbiorców instytucjonalnych, m.in. z administracji rządowej i samorządowej, dyplomacji, firm prywatnych, kancelarii prawnych czy podatkowych.
Piotr Zmelonek, dyrektor wydawniczy „Polityki”, w rozmowie z nami podkreśla, że cena dostępu do serwisu z każdym klientem będzie negocjowana indywidualnie. - Będziemy oferować dostęp stanowiskowy. Wraz z rosnąca liczbą zamówień jednostkowa cena będzie spadać - podkreśla Zmelonek. Nie ujawnia, jakie oczekiwania ma wydawca co do liczby subskrybentów Polityki Insight.
Serwis przed wakacjami udostępniony zostanie też w wersji anglojęzycznej, skierowanej m.in. do zagranicznych dyplomatów czy pracowników korporacji z zagranicy. Wszystkie teksty będą tłumaczone na bieżąco przez firmę zewnętrzną.
Polityka sp. z o.o. jest wydawcą tygodników „Polityka” i „Forum” oraz portalu Polityka.pl i płatnej platformy Polityka Cyfrowa.
Dołącz do dyskusji: Rusza Polityka Insight - płatny serwis z analizami
-że na polityce się nie znają ;
-na gospodarce vel ich rynku także;
-na sprawach społecznych też słabo.
a co do rubryki stołków kto kogo gdzie i kiedy to taki pudelek dla administracji ma się rozumieć.