Coca-Cola szuka społecznych rozwiązań problemu plastikowych odpadów
Trwa nabór projektów społecznych do Olimpiady Zwolnionych z Teorii. W tym zgłaszane pomysły muszą dotyczyć plastikowych odpadów w środowisku naturalnym. Projekt wpisuje się w ogólnoświatową kampanię Coca-Coli (partnera projektu) „Świat Bez Odpadów”.
Olimpiada dla uczniów i studentów Zwolnieni z Teorii od 5 lat organizowana jest przez Fundację Social Wolves z Warszawy. Jej celem jest motywowanie młodych osób do podejmowania działalności społecznej oraz przygotowanie ich do wyzwań rynku pracy.
W tym roku partnerem olimpiady jest Coca-Cola, która wspólnie ze startupem Skriware jest fundatorem nagród. Autorzy najlepszych projektów zostaną nagrodzeni laboratoriami przyszłości w skład których wchodzą drukarki 3D, programowalne roboty edukacyjne oraz filamenty wyprodukowane z recyklowanego PETa.
Nagrodzone zespoły projektowe będą mogły zdecydować, do której placówki edukacyjnej (np.: szkoła, dom kultury, miejska biblioteka) w ich mieście trafią pracownie.
Zgłoszenia do 14 grudnia
Aby wziąć udział w programie, należy zarejestrować się na stronie internetowej Zwolnieni z Teorii, zebrać zespół i złożyć na platformie projekt do 14 grudnia br.
- Zwolnieni z Teorii to największa Olimpiada, w której do tej pory ponad 6 tys. uczniów z całej Polski, zrealizowało 1,4 tys. projektów społecznych, które pozytywnie wpłynęły na życie ok. 11 mln Polaków. Teraz, dzięki inicjatywie Coca-Cola, młodzi ludzie otrzymali szansę przygotowania i zrealizowania projektu na temat plastiku, stając się częścią ogólnoświatowej akcji, a tym samym przyczyniając się do ochrony środowiska - czytamy w komunikacie.
- Zgodnie z globalną ambicją Coca-Cola do 2030 r. chcemy pomagać zbierać i poddawać recyklingowi tyle opakowań, ile odpowiada liczbie sprzedanych przez nas puszek i butelek. Żeby tak się stało, każde opakowanie powinno zostać wyrzucone do odpowiedniego pojemnika na śmieci, a później przetworzone. Świat bez odpadów jest możliwy, jeśli tylko zaczniemy traktować je jak cenne surowce. Dlatego ważna jest edukacja oraz współpraca nas wszystkich: producentów, konsumentów i samorządów lokalnych - powiedziała manager ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services Gabriela Bar, cytowana w komunikacie.
Dołączając do Olimpiady Zwolnionych z Teorii i realizując projekt społeczny, uczniowie i studenci zyskują też niezwykle cenne umiejętności, potrzebne w przyszłym życiu zawodowym: poprzez twórcze podejście do tematu stale rosnącej ilości odpadów na świecie, poznają metody kreatywnego rozwiązywania problemów, nauczą się też tworzyć skuteczny i wiarygodny przekaz, wpływający na zmianę zachowań i budowanie wśród odbiorców postawy prośrodowiskowej. Dodatkowo, korzystając z doświadczenia Skriware – kreatywnego startupu edukacyjnego – dowiedzą się, jak wypromować swój pomysł w social mediach, podano także.
- Temat ochrony środowiska, w szczególności recykling plastiku, to dla Skriware bardzo istotna kwestia. Nie bez powodu wspólnie z Coca-Cola zwracamy się bezpośrednio do młodych, chcących zaangażować się społecznie ludzi. Naszym celem jest popularyzacja edukacji w obszarze ekologii i kształtowanie postawy prośrodowiskowej w duchu STEAM - powiedział CEO Skriware Karol Górnowicz.
Każdy, kto ukończy swój projekt, zostaje finalistą Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Najlepsze zespoły w Polsce, rywalizują o "Wilki"– nagrody, które podczas Wielkiego Finału, wręczają przedstawiciele najwyższych władz państwowych i prezesów największych firm. Za realizację projektu każdy uczeń otrzymuje też międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami stworzony z Project Management Institute R.E.P. Zyskać mogą też szkoły – Social Wolves, organizator Olimpiady, wspólnie z Rzeczpospolitą publikują Ranking Szkół Kompetencji Przyszłości, doceniając te szkoły, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi kompetencji praktycznych uczniów.
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 mln konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola szuka społecznych rozwiązań problemu plastikowych odpadów
Paskudna forma manipulacji I reklamy. HWDCC!!!