SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orlen w kwietniu zacznie reklamować produkty z wizerunkiem Roberta Kubicy

W kwietniu PKN Orlen zacznie wizerunkowo-produktową kampanię reklamową związaną ze sponsorowaniem zespołu, w którym Robert Kubica będzie startował w Formule 1. Wizerunek Kubicy znajdzie się na opakowaniach niektórych produktów sprzedawanych na stacjach Orlen.

Od lewej: Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. Orlen Od lewej: Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. Orlen

Pod koniec ub.r. PKN Orlen został oficjalnym partnerem zespołu Formuły 1 Williams Racing, w którym w bieżącym sezonie będzie jeździł Robert Kubica. W ramach współpracy logo firmy będzie widoczne na bolidach (m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych) na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonie kierowców i mechaników, a także odzieży personelu zespołu.

Umowa została podpisana na rok, z opcją przedłużenia na kolejny (o ile Robert Kubica będzie nadal zawodnikiem Williams Racing). Według nieoficjalnych informacji roczna wartość kontraktu to ok. 10 mln euro.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek kilka dni temu zapowiedział, że firma w marcu zacznie działania reklamowe związane ze współpracą z zespołem Roberta Kubicy. - Bardzo szybko będziemy tę umowę jak gdyby konsumować, przekładać na nasze produkty na stacjach - zaznaczył.

Biuro prasowe Orlenu w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl sprecyzowało, że kampania ruszy w kwietniu. Dalszych informacji o niej na razie nie udziela. - Zależy nam aby jej początek pozostawał niespodzianką dla klientów naszej sieci stacji paliw - przekazano nam.

Kubica był już na opakowaniach i w reklamach Lotosu

Wiadomo natomiast, że wizerunek Roberta Kubicy i logo Williams Racing pojawią się na opakowaniach niektórych produktów marek własnych na stacjach Orlen. Firma w ostatnich latach rozwijała przede wszystkim markę O!, jej pierwszym produktem była woda źródlana wprowadzona do sprzedaży jesienią 2017 roku. Koncern zapowiadał też własne napoje energetyczne, izotoniczne i chipsy.

 

Od marca do grudnia ub.r. Robert Kubica był ambasadorem marketingowym innej firmy paliwowej kontrolowanej przez skarb państwa - Lotosu. W ramach współpracy wizerunek kierowcy umieszczono na opakowaniach oleju silnikowego Lotos Quazar Dynamic i napoju energetycznego Lotos Dynamic.

Z kolei Orlen w ub.r. był reklamowany serią kampanii pod hasłem „Kierunek Orlen”, w których pojawiał się sympatyczny kosmita odwiedzający stacje firmy. Kreacją tamtych reklam zajęła się agencja Publicis Poland. Jesienią emitowano też wizerunkowy spot pod hasłem „Razem napędzamy Polskę” (z muzyką Jana A.P. Kaczmarka) przygotowany przez Grey Group Poland.

Na przełomie ub. i br. Orlen zaczął przetarg na obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów. Wiadomo już, że obsługi firmy nie utrzyma dom mediowy MullenLowe MediaHub.

Orlen z Kubicą chce też promować się za granicą

Dla Orlenu wspieranie zespołu startującego w Formule 1 ma być również formą promocji na rynkach zagranicznych. - Warto pamiętać, że Grupa Orlen ma dziś aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, a nasze produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie. Dbając o budowę międzynarodowej pozycji, poszukujemy również globalnych kanałów komunikacji - mówił Daniel Obajtek w listopadzie ub.r.

- Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje dla nas także fakt, że w bolidzie Williamsa zasiądzie jedyny w historii Polak, Robert Kubica, któremu chcemy towarzyszyć w jego ponownej drodze na szczyt - podkreślił.

PKN Orlen ma w całej Polsce ok. 1,8 tys. stacji paliw, a także ok. tysiąca za granicą. Firma zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie.

W ub.r. grupa kapitałowa Orlen zanotowała 109,71 mld zł przychodów i 5,51 mld zł zysku netto, wobec 95,36 mld zł wpływów i 7,17 mld zł zysku netto rok wcześniej. Sprzedaż paliw na stacjach firmy wolumenowo wzrosła o 6 proc., w tym o 5 proc. w Polsce, o 7 proc. w Czechach, o 11 proc. na Litwie i o 8 proc. w Niemczech.

Na koniec ub.r. Orlen miał 2 016 punktów Stop Cafe (w Niemczech działających jako Star Connect) z ofertą pozapaliwową, z czego 1 667 w Polsce (włączając w to 354 sklepy O! Shop), 270 w Czechach, 23 na Litwie oraz 56 w Niemczech.

Dołącz do dyskusji: Orlen w kwietniu zacznie reklamować produkty z wizerunkiem Roberta Kubicy

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
bedą nadruki na parówkach do hot dogów?
0 0
odpowiedź
User
Edeward Wąasemsa
Motory, samochody z ryczącymi wydechami, quady, awionetki, helikoptery, motolotnie, skutery wodne, motorówki, piły, sekatory, dmuchawy spalinowe - całe to tałatajstwo zanieczyszczające środowisko nadmiernym i niepotrzebnym hałasem powinno zostać przetopione w hucie na łyżeczki.
0 0
odpowiedź
User
R2D2
A ten cały cyrk za 100 baniek tylko dlatego, że prostak Mati wyraził się pogardliwie o Kubicy i ktoś to nagrał. I zamiast powiedzieć "przepraszam za te słowa" postanowił wyjebać w błoto kupę nieswojego szmalu, żeby Janusze i garażowi znawcy F1 z Pierdziszewa go polubili.
0 0
odpowiedź