RMF FM umacnia się na pozycji lidera, duży spadek Jedynki
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należy do RMF FM. W I kwartale br. rozgłośnia ta pochwalić się mogła największym wzrostem udziału, z kolei największe spadki zanotowały Jedynka, Trójka oraz Radio Maryja.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w I kwartale 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 1,2 pkt. proc. do 25,5 proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które zyskało 0,1 pkt. proc. (15,0 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek z 11,7 proc. do 10,1 proc.).
Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 0,8 punktu proc. (7,4 proc.).
Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,7 pkt. proc. (2,60 proc.).
Udział w czasie słuchania % | styczeń marzec 2013 | styczeń marzec 2012 | styczeń marzec 2011 | styczeń marzec 2010 | styczeń marzec 2009 | styczeń marzec 2008 | styczeń marzec 2007 |
Radio RMF FM | 25,5% | 24,3% | 25,4% | 27,5% | 25,8% | 23,3% | 22,4% |
Radio ZET | 15,0% | 14,9% | 16,3% | 16,0% | 16,6% | 18,9% | 19,2% |
Jedynka | 10,1% | 11,7% | 12,3% | 13,3% | 12,0% | 12,5% | 12,9% |
Trójka | 7,4% | 8,2% | 8,7% | 7,6% | 6,3% | 5,6% | 6,1% |
Radio Maryja | 2,6% | 3,3% | 2,4% | 2,1% | 2,2% | 2,4% | 2,2% |
ESKA ROCK | 1,7% | 1,7% | 1,4% | 1,7% | 0,9% | 0,2% | - |
Radio TOK FM | 1,1% | 1,4% | 1,4% | 1,2% | 1,1% | 1,1% | 1,0% |
CHILLI ZET | 0,6% | 0,3% | 0,5% | 0,5% | 0,3% | 0,0% | - |
Dwójka | 0,5% | 0,6% | 0,6% | 0,9% | 0,6% | 0,5% | 0,7% |
Czwórka | 0,4% | 0,4% | 0,5% | 0,2% | 0,1% | 0,3% | 0,3% |
Radio PiN | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | - | - | - |
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.
Udział w czasie słuchania % | styczeń : marzec 2012 | kwiecień : czerwiec 2012 | lipiec : wrzesień 2012 | paźdz. : grudzień 2012 | styczeń : marzec 2013 |
Radio RMF FM | 24,3% | 24,3% | 25,3% | 24,6% | 25,5% |
Radio ZET | 14,9% | 15,9% | 14,8% | 16,0% | 15,0% |
Jedynka | 11,7% | 11,4% | 12,9% | 10,4% | 10,1% |
Trójka | 8,2% | 8,8% | 8,5% | 7,3% | 7,4% |
Radio Maryja | 3,3% | 2,5% | 2,2% | 2,8% | 2,6% |
ESKA ROCK | 1,7% | 1,7% | 1,9% | 1,8% | 1,7% |
Radio TOK FM | 1,4% | 1,3% | 1,1% | 1,1% | 1,1% |
RMF Classic | 0,8% | 1,0% | 0,8% | 0,9% | 0,9% |
CHILLI ZET | 0,3% | 0,7% | 0,5% | 0,4% | 0,6% |
Dwójka | 0,6% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Czwórka | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,4% |
Radio PiN | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,1% |
n= | 21043 | 21080 | 21048 | 21048 | 21053 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: RMF FM umacnia się na pozycji lidera, duży spadek Jedynki