RMF FM powiększyło przewagę nad Radiem ZET, duży spadek PR2 i PR1 (dane radiowe za III kwartał)
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w III kwartale br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio ZET Chilli, zaś najwięcej straciły Dwójka i Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lipca do września 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 5,96 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po spadku o 4,17 proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,6 proc., po spadku o 15,79 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,9 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 9,72 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,5 proc. (wzrost o 2,94 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET Chilli, które zajęło 12. lokatę. Udział tej rozgłośni względem okresu, gdy na jego dwóch obecnych częstotliwościach nadawało Radio ZET Gold, zwiększył się o 300 proc. do 0,4 proc.
Zaś najwięcej straciła Dwójka, która uplasowała się na miejscu dziesiątym. Stacja odnotowała spadek udziału o 16,67 proc. do poziomu 0,5 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
lipiec 2010 : wrzesień 2010 |
lipiec 2011 : wrzesień 2011 |
lipiec 2012 : wrzesień 2012 |
lipiec 2013 : wrzesień 2013 |
lipiec 2014 : wrzesień 2014 |
lipiec 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM |
27,7% |
26,3% |
25,3% |
24,6% |
23,5% |
24,9% |
Radio Zet |
15,9% |
16,5% |
14,8% |
14,3% |
14,4% |
13,8% |
Jedynka |
13,0% |
11,7% |
12,9% |
11,2% |
11,4% |
9,6% |
Trójka |
6,8% |
8,0% |
8,5% |
6,9% |
7,2% |
7,9% |
VOX |
1,5% |
1,6% |
1,9% |
1,5% |
3,4% |
3,5% |
Radio Maryja |
1,8% |
2,2% |
2,2% |
1,9% |
2,1% |
2,0% |
TOK FM |
1,3% |
1,1% |
1,1% |
1,0% |
1,3% |
1,4% |
RMF Classic |
0,6% |
0,7% |
0,8% |
1,0% |
1,0% |
1,2% |
Antyradio |
- |
- |
- |
- |
0,7% |
1,0% |
Dwójka |
0,8% |
0,7% |
0,5% |
0,4% |
0,6% |
0,5% |
Czwórka |
0,3% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
Zet Chili |
- |
- |
- |
- |
0,1% |
0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,2% |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
lipiec 2014 : wrzesień 2014 |
październik 2014 : grudzień 2014 |
styczeń 2015 : marzec 2015 |
kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
lipiec 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM |
23,5% |
24,1% |
25,7% |
24,2% |
24,9% |
Radio Zet |
14,4% |
14,4% |
13,2% |
14,1% |
13,8% |
Jedynka |
11,4% |
10,7% |
9,0% |
9,8% |
9,6% |
Trójka |
7,2% |
6,7% |
7,2% |
8,3% |
7,9% |
VOX |
3,4% |
3,6% |
4,0% |
4,0% |
3,5% |
Radio Maryja |
2,1% |
1,7% |
2,0% |
1,6% |
2,0% |
TOK FM |
1,3% |
1,2% |
1,3% |
1,5% |
1,4% |
RMF Classic |
1,0% |
1,2% |
1,2% |
1,1% |
1,2% |
Antyradio |
0,7% |
0,7% |
0,8% |
1,1% |
1,0% |
Dwójka |
0,6% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,6% |
0,5% |
Zet Chili |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,1% |
0,1% |
0,3% |
0,1% |
0,2% |
N= |
21 096 |
21 079 |
20 907 |
21 048 |
20 938 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM powiększyło przewagę nad Radiem ZET, duży spadek PR2 i PR1 (dane radiowe za III kwartał)
Tęsknie za czasami, gdy radio ZET było nr jeden jeśli chodzi o wiadomości, głosy prezenterów jingle, muzyke Tesknie za tym inteligentnym dowcipem... Teraz radio ZET jest karykaturą tego czym była jeszcze 10 lat temu