Reklama radiowa o jedną trzecią w górę. Jedynka i Trójka dwa razy więcej
W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam średnio ok. jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Najbardziej - o ponad 100 proc. - zwiększyły się przychody reklamowe Jedynki i Trójki.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe wszystkich stacji radiowych bez autopromocji były o 31,4 proc. większe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji ten wzrost wyniósł 33,7 proc., bo same wydatki na autopromocję zwiększyły się o 85,6 proc.
>>> Gazety z reklam w lipcu : „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę
>>> „Gala” i „Świat Kobiety” reklamowo mocno w górę, „Polityka” ostro w dół
Ponad połowę przychodów reklamowych wszystkich rozgłośni zgarniają RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet). Pierwsza z tych stacji w lipcu zarobiła z reklam o 47,7 proc. więcej niż rok wcześniej, a druga - o 6,5 proc. więcej.
>>> Dużo więcej reklam w radiu, szczyt o 8 rano
Z kolei wpływy reklamowe I Programu Polskiego Radia były aż o 114,7 proc. większe niż w lipcu ub.r., a III Programu Polskiego Radia - o 110,9 proc. większe. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła na reklamach 89,9 proc. więcej niż rok wcześniej, a TOK FM (Agora) - 56,4 proc. więcej.
>>> Nowy cennik Radia ZET - reklamy droższe o 5,5 proc.
>>> Grupa RMF podnosi ceny reklam
Mniejsze od średniej dla całego segmentu wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - 27 proc., Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - 19 proc., oraz Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - 6,7 proc. Natomiast Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
VII.2011 | VII.2010 | |
RMF FM | 78 886 090 zł | 53 394 120 zł |
Radio ZET | 37 048 920 zł | 34 779 650 zł |
Program III Polskiego Radia | 9 881 730 zł | 4 685 095 zł |
Program I Polskiego Radia | 5 874 890 zł | 2 736 825 zł |
Eska Wrocław | 4 416 030 zł | 4 785 122 zł |
Eska Warszawa | 3 621 940 zł | 2 852 410 zł |
TOK FM | 3 383 395 zł | 2 163 790 zł |
Eska Poznań | 3 062 904 zł | 2 870 874 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 2 913 532 zł | 2 448 275 zł |
Eska Rock | 2 701 980 zł | 1 422 810 zł |
monitorowane stacje razem | 230 513 047 zł | 175 480 042 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 245 213 213 zł | 183 400 143 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 14 700 166 zł | 7 920 101 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa o jedną trzecią w górę. Jedynka i Trójka dwa razy więcej