SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Raporty roczne spółki najważniejsze dla dziennikarzy przed wywiadem z CEO

Raporty roczne są najważniejszym źródłem informacji dla europejskich dziennikarzy podczas researchu przed wywiadem z szefem spółki - wynika z badania agencji partnerskich sieci Public Relations Global Network (PRGN).

Najważniejsze źródła informacji dla dziennikarzy w trakcie przygotowywania się do wywiadu z CEO firmy to raporty roczne (64 proc.), informacje prasowe (59 proc.) i wcześniejsze publikacje medialne (58 proc.).

Media społecznościowe uplasowały się dopiero na dziesiątym miejscu (16 proc.).

Preferowane przez dziennikarzy miejsce prowadzenia wywiadu z prezesami spółek to kolejno biuro firmy lub zakład produkcyjny (67 proc.), restauracja/bar (55 proc.) oraz wywiad telefoniczny (53 proc.).

Natomiast najważniejsze oczekiwania dziennikarzy wobec prezesów to wyjątkowa wiedza na temat firmy i rynku (92 proc.), osobowość (86 proc.) oraz historia wyników (72 proc.).

U swoich rozmówców dziennikarze nie lubią przede wszystkim arogancji (75 proc.), nieodpowiadania na kluczowe pytania (73 proc.) oraz mówienia oczywistości (62 proc.).

Ponadto 41 proc. dziennikarzy zawsze pozwala na autoryzację cytatów, a 21 proc. - na autoryzację całego artykułu, w zależności od stosunków z firmą / agencją PR.

W przypadku polskich dziennikarzy najważniejszym źródłem informacji podczas researchu przed wywiadem z szefem spółki także jest jej sprawozdanie roczne (64 proc.). Ponad połowa dziennikarzy przegląda również relacje w mediach ogólnych oraz stronę internetową spółki. Prawie co drugi dziennikarz (45 proc.) wiedzę potrzebną do przeprowadzenia wywiadu czerpie również z Twittera, a następnie z Facebooka (36 proc.).

W badaniu zaobserwowano różnice między średnią europejską a zwyczajami w poszczególnych krajach. W krajach anglosaskich (Wielka Brytania, Irlandia) oraz południowoeuropejskich (Hiszpania, Włochy, Portugalia) istnieje znacznie mniejsze przyzwolenie na autoryzację cytatów i artykułów w porównaniu z Europą Środkową, Wschodnią i Północną (np. Niemcy, Holandia, Polska, Dania). 54 proc. dziennikarzy w Niemczech zezwoliłoby na autoryzację cytatów, jednak autoryzacja całego artykułu jest niedopuszczalna dla 75 proc. tamtejszych ankietowanych.

Dotychczasowe publikacje dotyczące firmy i jej szefa są najważniejszym źródłem informacji dla 94 proc. ankietowanych szwajcarskich dziennikarzy (wobec 58 proc. średniej europejskiej).

O ile wywiady bezpośrednie mają wysoki priorytet w europejskiej średniej (67 proc.), preferuje je tylko 33 proc. brytyjskich i 43 proc. irlandzkich dziennikarzy. W tych krajach znacznie bardziej popularne są wywiady telefoniczne, podobnie jak w Danii.

Z kolei dla 94 proc. hiszpańskich dziennikarzy aroganckie zachowanie jest "grzechem głównym" podczas wywiadu (wobec europejskiej średniej wynoszącej 75 brytyjskich).

Badanie zostało przeprowadzone przez agencje partnerskie sieci Public Relations Global Network (PRGN) wiosną 2014 r. za pomocą angielskojęzycznej, internetowej ankiety, wśród 165 dziennikarzy ekonomicznych w 14 europejskich krajach: Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Szwajcarii, Polsce, Danii, Finlandii, Irlandii, Szwajcarii, Portugalii, Holandii oraz na Węgrzech.

Dołącz do dyskusji: Raporty roczne spółki najważniejsze dla dziennikarzy przed wywiadem z CEO

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl