Przyszłość internetu - obawy i oczekiwania użytkowników
Jakie mamy obawy związane z internetem? Czy boimy się, że nasze zachowania są analizowane przez różnego rodzaju korporacje? Odpowiedź na te i inne pytania przynosi badanie przeprowadzone w Europie przez firmę Microsoft.
Badanie miało na celu zbadanie jak po 20 latach istnienia internetu użytkownicy widzą przyszłość sieci oraz co tak naprawdę niepokoi ich w kontekście coraz szybszego jej rozwoju.
Numerem jeden na liście potrzeb użytkowników jest poprawa jakości kontentu. 80 proc. Polaków życzyłoby sobie, aby zawartość witryn – grafika, muzyka oraz filmy były dostępne w wersji HD.
Niewiele mniej, bo 8 na 10 zapytanych o oczekiwania związane z siecią wymieniło swobodną możliwość przeglądania witryn oraz serwisów - bez poczucia, że ich wybory i preferencje mogą być zapamiętywane. Jak się okazuje niemal połowa Polaków (43 proc.) jest zmęczona takim stanem rzeczy. Zapytani o przyszłość internetu uważają, że do 2020 r. nie będzie już mowy o prywatności w wirtualnym świecie - każda nowa aktywność zostanie odnotowana i zapisana. Także 71 proc. osób uważa, że korporacje do 2020 roku będą miały nieograniczony dostęp do wszelkich danych konsumentów.
Zaznacz jedno zdanie dotyczące przyszłości internetu, które według Ciebie spełni się w ciągu najbliższych 9 lat
Mam nadzieję, że w przyszłości Internet... (zaznacz wszystkie pasujące odpowiedzi)
Badania wykazały również, że 31 proc. zapytanych osób obawia się, iż tożsamość internetowa stanie się ważniejsza od życia w świecie rzeczywistym. Jednocześnie dwoje na pięciu (37 proc.) ankietowanych uważa, że internet będzie "znał" nas lepiej, a co za tym idzie sprawniej rozpoznawał nasze potrzeby i preferencje niż nasi życiowi partnerzy, a wynikać to będzie z wysokiego poziomu uzależnienia od sieci.
Polscy ankietowani powrócili także do problemu przyszłości prasy. 40 proc. pytanych osób obawia się, iż w przeciągu dekady gazety oraz magazyny będą dostępne już tylko w witrynach internetowych.
Obawiam się, że w przyszłości internet... (zaznacz wszystkie pasujące odpowiedzi)
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2011 roku przez Microsoft w 12 krajach europejskich na grupie ponad 10 tys. internautów.
Dołącz do dyskusji: Przyszłość internetu - obawy i oczekiwania użytkowników