SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Programy lojalnościowe tracą na popularności, na czele Tesco Clubcard, Payback i Orlen Vitay

Spada odsetek Polaków, którzy deklarują udział w programach lojalnościowych. Najpopularniejszymi są Tesco Clubcard, Payback oraz Orlen Vitay - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

W programach lojalnościowych uczestniczy 41% Polaków. W porównaniu do wyników poprzedniej edycji badania widoczny jest spadek odsetka uczestników – o 6 pkt. proc.

Konsumenci coraz częściej mają poczucie nieopłacalności zbierania punktów oraz związany z tym brak widocznych korzyści z przynależności do programu.

Wśród najpopularniejszych programów lojalnościowych nieznaczne wzrosty odnotowały Orlen Vitay, Hebe i Orsay Club. Liderem jest Tesco Clubcard, który wyprzedza Payback.


W porównaniu z ubiegłymi latami uczestnicy programów lojalnościowych częściej deklarują, że udział w programach ma wpływ na ich zachowania zakupowe. 66% badanych przyznaje, że program lojalnościowy skłonił ich do robienia zakupów lub robienia większych zakupów w danej sieci lub u danego partnera (w 2014 r. było to 58%, a w 2015 r. – 54%).

Zdecydowanie największymi zaletami uczestniczenia w programach lojalnościowych są: możliwość płacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów i usług.

"Monitor Programów Lojalnościowych" to badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CATI oraz CAWI (ankiety online na własnym panelu epanel.pl). Celem pierwszej części badania (CATI) było poznanie penetracji programów lojalnościowych w populacji ogólnej oraz deklarowanej intensywności korzystania z programów. Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie) próbie dorosłych Polaków, N=1021. Druga część badania (CAWI) miała na celu pozyskanie opinii i zachowań związanych z uczestnictwem w programach lojalnościowych. Respondentami w badaniu byli uczestnicy programów lojalnościowych (co najmniej jednego). Struktura próby była zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszej części badania. Wielkość próby wyniosła N=809.

Dołącz do dyskusji: Programy lojalnościowe tracą na popularności, na czele Tesco Clubcard, Payback i Orlen Vitay

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
autor_widmo
a Biedronka weszła, Carrefour wszedl w wirtualna karte...
0 0
odpowiedź
User
Kuba
Jestem w paybacku od 2011 roku i od początku uważam, że to nie opłacalne. Jednak tankowałem auta służbowe dość intensywnie w dodatku szef miał hopla na punkcie stacji BP to i ja tam założyłem kartę. Przez ponad 2 lata kariery w tej firmie uzbierałem >28500 pkt. Nagrody z tego byłyby żadne więc zużyłem wspomnianą ilość punktów na obniżkę składki OC (285 złotych!). Przez kolejny rok już prywatnie uzbierałem jedynie 5500 pkt co łatwo policzyć dało mi 55 złotych zniżki. W trzecim roku OC znalazłem tańsze w innej firmie to i uczestnictwo w programie zaniechałem. ERGO: Warto być jedynie w przypadku gdy robimy zakupy na firmę a nie prywatnie.
0 0
odpowiedź