Producent „Familiady” i nadawca E-Sport TV: wpływy 46 proc. w górę, strata zmalała do 43 tys. zł
W pierwszym kwartale br. Astro, producent „Familiady” i nadawca kanału E-Sport TV, zanotowało 884,4 tys. zł wpływów sprzedażowych (wobec 604,7 tys. zł rok wcześniej) i 42,7 tys. zł straty netto (przed rokiem wyniosła ona 82,3 tys. zł).
Wzrost przychodów Astro jest związany z rozwojem działalności stacji E-Sport TV, emitowanej od ponad dwóch lat. W sierpniu ub.r. została ona objęta pomiarem oglądalności realizowanym przez Nielsen Audience Measurement, a we wrześniu zaczęto emitować w niej reklamy, brokerem jest TVN Media.
Na początku stycznia br. firma podała, że średnia oglądalność minutowa kanału wynosiła 1 123 widzów i że pojawi się w nim pasmo TVgry.pl przygotowywane przez Gry-Online. Natomiast w marcu ogłosiła, że stacja od grudnia do lutego osiągnęła czterokrotny wzrost dochodów, a w minionym miesiącu były one już wyższe od kosztów bieżących.
- W ocenie zarządu można oczekiwać utrzymania tendencji wzrostowych w zakresie oglądalności, co powinno przekładać się na systematyczny wzrost rentowności kanału E-Sport TV w nadchodzących kwartałach - dodało Astro.
W osobnym komunikacie spółka poinformowała, że w minionym kwartale łączna oglądalność stacji wyniosła 5,29 mln widzów, o 305 proc. więcej niż kwartał wcześniej. Natomiast jej wpływy reklamowe zwiększyły się w takim ujęciu o 37,9 proc. (nie podano konkretnych kwot).
Nadawca zaznaczył, że wzrost oglądalności wynika z odświeżenia ramówki E-Sport TV i rozpoczęcia lokalnych akcji marketingowych.
Zysk operacyjny, dużo mniejsza strata netto
Jednocześnie zwiększyły się wydatki Astro. Koszt sprzedanych produktów wzrósł w skali roku z 439,3 do 588,4 tys. zł, a koszt ogólnego zarządu - ze 182,8 do 228,5 tys. zł.
W konsekwencji wynik operacyjny poprawił się z 17,4 tys. zł straty do 67,6 tys. zł zysku, a strata netto zmalała z 82,3 do 42,7 tys. zł. Wynik netto jest nadal ujemny m.in. wskutek wzrostu kosztów finansowych z 73,8 do 121,5 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Producent „Familiady” i nadawca E-Sport TV: wpływy 46 proc. w górę, strata zmalała do 43 tys. zł