SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolejne problemy techniczne Viaplay. „Pracujemy nad tym”

Po wybraniu zakładki „Kanały TV” w serwisie streamingowym Viaplay, nie widać żadnej stacji, tylko ciemną planszę. - Obecnie niektórzy mogą doświadczać problemów z kanałami telewizyjnymi. Pracujemy nad tym - informuje subskrybentów skandynawski serwis streamingowy.

Komunikat o problemie z dostępem do kanałów telewizyjnych w Viaplay Komunikat o problemie z dostępem do kanałów telewizyjnych w Viaplay

Przed debiutem platformy Peter Norrelund, odpowiedzialny za jej rozwój i ofertę sportową mówił portalowi Wirtualnemedia.pl, że kanałów linearnych w ogóle nie będzie. – Obecnie nie planujemy oferować linearnych kanałów telewizyjnych w Polsce – przekonywał. W sierpniu 2021 roku, kiedy Viaplay rozpoczął działalność na polskim rynku, w zakładce „Kanały TV” dostępne były stacje: Epic Drama, Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature i TV1000 Russkoe Kino.  Wszystkie stacje należą do Viasat World.

Coraz uboższa oferta kanałów linearnych platformy  

Stacja prezentująca rosyjskie filmy zniknęła po rozpoczęciu inwazji tego kraju na Ukrainę. Niedawno informowaliśmy, że w spośród linearnych kanałów pozostał tylko Epic Drama z historycznymi i kostiumowymi filmami oraz serialami. Dokumentalne Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature zniknęły z serwisu.

- Platforma streamingowa Viaplay nieustannie się zmienia a jej oferta jest na bieżąco dostosowywana do oczekiwań naszych subskrybentów. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby, dlatego przede wszystkim skupiamy się na rozwoju oraz poszerzaniu listy naszych propozycji, w szczególności produkcji Viaplay Originals, o najbardziej interesujące filmy, seriale oraz programy dla dzieci, które dostępne są na żądanie, a także transmisje najważniejszych wydarzeń sportowych na żywo - tłumaczyło jedynie biuro prasowe Viaplay.

Sprawę skomentowała też przedstawicielka nadawcy kanałów. - Viasat World to międzynarodowy niezależny nadawca, właściciel obecnych na polskim rynku kanałów Epic Drama, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Explore oraz Polsat Viasat Nature. Dostępność kanałów w ofercie poszczególnych operatorów jest uzależniona od podpisanych umów i nie ma planów usunięcia żadnego z naszych kanałów z rynku teraz, ani w przyszłości -  informowała Carolyn Fursse, PR Manager Viasat World. Teraz nie można oglądać nawet Epic Drama, a serwis zapewnia użytkowników, że to problem techniczny. Viaplay na razie nie odpowiedział na nasze pytania w tej sprawie.

Viaplay i Viasat łączą wspólne korzenie. Stacje Viasat World zostały uruchomione przez Modern Times Group (MTG). W 2013 roku rozpoczęły współpracę z Polsatem (stąd nazwa odwołująca się do tego nadawcy). W 2016 roku spółka MTG World zmieniła się w Viasat World, aby podkreślić rolę jako niezależnego dostawcy treści. Właściciel Viaplay, Nordic Entertainment Group (NENT Group) powstał w 2019 roku, w wyniku podziału MTG. Marka bardziej oddaje erę streamingową niż Viasat, kojarzącą się z telewizją satelitarną. W 2020 roku doszło do zmian nazw skandynawskich kanałów związanych NENT Group. Stacje Viasat Sport zastąpiły V Sport. Blisko rok temu NENT Group zmieniła nazwę na Viaplay Group.

Szereg problemów technicznych Viaplay

Jesienią informowaliśmy, że prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko skandynawskiej platformie. Powodem był szereg skarg od klientów. Subskrybenci serwisu streamingowego nie raz narzekali na problemy z odbiorem transmisji sportowych. Tak było w przypadku m.in. popularnych meczów Premier League, Bundesligi czy gal KSW.

Użytkownicy narzekali na przerwy w dostępnie do usługi, za którą zapłacili, nieustanne buforowanie się transmisji, przycinanie obrazu. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK może nałożyć na Viaplay karę finansową.

- Wszystkie kwestie wyjaśniamy w ramach bezpośredniego i konstruktywnego dialogu, który prowadzimy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nasze stanowisko zostanie przedstawione bezpośrednio UOKIK w ramach wspomnianego dialogu, który trwa od momentu otrzymania zapytania ze strony Urzędu - przekazało biuro prasowe Viaplay.

Dołącz do dyskusji: Kolejne problemy techniczne Viaplay. „Pracujemy nad tym”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bezkarne cięcie w wuja!
To, co wyprawia ten nadawca w naszym kraju, to jest po prostu kryminał. Plucie widzom w twarz, jednocześnie z uśmiechem na własnej twarzy. Najgorsze, że mają prawa do transmisji najlepszej piłkarskiej ligi świata, a od wczesnej wiosny również do F1.
Niby UOKiK próbuje działać w tej kwestii, ale takie sprawy ciągną się długimi miesiącami, często latami.
0 0
odpowiedź
User
m.
UOKiK śpi, a ci w 2023 po dwóch latach dalej będą nadawać w 5Mb/s . Przecież to jest ździerstwo, że ktoś wykupuje prawa na wyłączność i jego biznesplan polega na tym, że otrzymany przekaz hitowych transmisji w 4K zaniża do jakości 720p i bitrate nadającego się na kalkulatory. I nie ma możliwości wykupienia lepszej jakości. A od marca 55zł.
0 0
odpowiedź
User
Rumburak
Skoro są chętne do strzyżenia owieczki, to czym mają się przejmować?
0 0
odpowiedź