Prawie co drugi Polak kupuje w internecie, 100-249 zł na jedną transakcję
Prawie co drugi Polak robi zakupy internetowe przynajmniej raz w roku. Średnia kwota jaką przeznaczamy na jedną transakcję w sklepie internetowym wynosi pomiędzy 100 a 249 zł - wynika z badania TNS Polska.
42% Polaków przyznaje, że zakupy w sieci robi przynajmniej raz w roku, przy czym dla 13% jest to nawet dwa razy w miesiącu.
Najwięcej ankietowanych (35%) wydaje jednorazowo na e-zakupy kwotę pomiędzy 100 a 249 zł. Niewiele mniej respondentów (29%) przyznaje, że są to kwoty od 60 do 99,99 zł. Z kolei 10% przeznacza na zakupy online wyższe kwoty - od 250 do 499 zł.
Kwota, jaką przeznaczamy na zakupy w sieci, w dużej mierze zależy od rodzaju oferowanego asortymentu. Według ostatniego raportu Gemius dla E-commerce Polska "E-commerce w Polsce 2015", deklarowany wydatek (w ciągu 6 miesięcy) na sprzęt RTV/AGD to ok. 101 zł, przy czym ankietowani przyznają, że wydają średnio 98 zł na urządzenia mobilne i akcesoria. Z kolei zakup obuwia przez internet to średni miesięczny wydatek na poziomie 82 zł. Kolejna kategoria produktów, którą chętnie kupujemy przez internet, to odzież, dodatki i akcesoria.
A jak wydatki w sieci Polaków prezentują się na tle innych krajów europejskich? Według analiz RetailMeNot i Centre for Retail Research, w 2015 roku roczna wartość transakcji przypadająca na jednego konsumenta z Polski wyniosła 291 dolarów (ok. 1120 zł). Dla porównania, statystyczny Niemiec w ubiegłym roku przeznaczył na e-zakupy średnio 1447 dolarów (ok. 5572 zł), czyli 5 razy więcej. Najwięcej w internecie wydają mieszkańcy Wielkiej Brytanii: statystyczny Anglik zrobił zakupy za 1660 dolarów (ok. 6392 zł).
Badanie "Zakupy online Polaków" zostało przeprowadzone przez TNS Polska na zlecenie firmy Trusted Shops w kwietniu 2016 r. na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. W badaniu zastosowana została technika badawcza CAPI.
Dołącz do dyskusji: Prawie co drugi Polak kupuje w internecie, 100-249 zł na jedną transakcję