SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zamieszanie z wyborem prezesa Polskiego Radia. Posiedzenie Rady Mediów Narodowych przełożone

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański odwołał jej posiedzenie planowane na dzisiaj, na którym miano wybrać nowego prezesa Polskiego Radia. We wtorek zakończył się okres, na który do pełnienia tej funkcji oddelegowano Andrzeja Rogoyskiego.

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, Foto: Wojciech Kusiński/PR Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, Foto: Wojciech Kusiński/PR

O odwołaniu środowego posiedzenia Krzysztof Czabański poinformował pozostałych członków Rady Mediów Narodowych we wtorek. Nie podał powodu.

- Spotkanie Rady odbędzie się jeszcze w listopadzie - zapewnił Czabański w odpowiedzi na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl. Nie wyjaśnił natomiast, dlaczego odwołał posiedzenie zaplanowane na środę.

Rogoyski przez trzy miesiące p.o. prezesa Polskiego Radia

W środę Rada Mediów Narodowych miała się zająć m.in. wybraniem nowego prezesa Polskiego Radia. Przypomnijmy, że na początku sierpnia rada nadzorcza publicznego nadawcy zawiesiła ówczesnego prezesa Jacka Sobalę (pod koniec sierpnia został on definitywnie odwołany), jednocześnie wyznaczyła do pełnienia tej funkcji swojego przewodniczącego Andrzeja Rogoyskiego.

Rogoyski został oddelegowany do zarządu na trzy miesiące, ten okres upłynął 6 listopada. Członkiem zarządu firmy pozostaje Mariusz Staniszewski.

Kto w takim razie od środy będzie pełnił obowiązki prezesa nadawcy? Według naszych nieoficjalnych ustaleń rada nadzorcza może oddelegować do tej funkcji Andrzeja Rogoyskiego na kolejny okres. Posiedzenie rady nadzorczej zwołano na środę rano.

- Rada nadzorcza może podjąć przewidziane prawem decyzje, więc to nie jest dla nas termin obowiązujący. Rada może podjąć decyzje o oddelegowaniu do zarządu kogoś spośród swojego składu. Jeżeli do 6 listopada nie zostanie powołany przez nas nowy prezes, to rada nadzorcza będzie wtedy podejmować stosowne decyzje. Nie przesądzam ani jednego, ani drugiego wariantu - powiedział nam Czabański pod koniec października.

Z kolei członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun ma wątpliwości, czy rada nadzorcza Polskiego Radia może oddelegować swojego przewodniczącego na ponad trzy miesiące do zarządu. Braun pod koniec października zwrócił się do Czabańskiego o „zlecenie opinii prawnej, czy w świetle przepisów Kodeksu Spółek Handlowych możliwe jest przedłużenie oddelegowania członka rady nadzorczej do pełnienia funkcji członka zarządu na okres przekraczający 3 miesiące”.

Bez konkursu na prezesa Polskiego Radia

Wiadomo już, że Rada Mediów Narodowych wybierze nowego prezesa Polskiego Radia bez przeprowadzenia otwartego konkursu. W tej sytuacji kandydaci mogą jedynie zgłosić się do członków RMN, którzy zdecydują, czy przedstawią te kandydatury na posiedzeniu. O zorganizowanie konkursu upominał się jedynie Juliusz Braun.

Przy poprzednim wyborze prezesa Polskiego Radia na przełomie 2016 i 2017 roku zorganizowano konkurs. Wygrała go ówczesna prezes firmy Barbara Stanisławczyk-Żyła, a zaraz potem nieoczekiwanie zrezygnowała, w związku z czym Rada Mediów Narodowych powołała na to stanowisko Jacka Sobalę. Natomiast na członka zarządu w konkursie wybrano Mariusza Staniszewskiego.

Krótka giełda nazwisk

Pod koniec października spytaliśmy osoby mające wpływ na obsadzanie stanowisk w mediach publicznych o kandydatów na stanowisko szefa rozgłośni. Nasi rozmówcy albo odpowiadali, że „wyjątkowo w tym temacie zapadła cisza”, albo wskazywali, że „najpoważniejszym kandydatem na stanowisko szefa publicznej rozgłośni jest właśnie Rogoyski”.

Innymi potencjalnymi kandydatami mieliby być: Piotr Chęciński - szef portalu Polskieradio.pl oraz Przemysław Tejkowski - z wykształcenia aktor, obecnie dyrektor Polskiego Radia Rzeszów. Sam Piotr Chęciński pytany przez nas, czy byłby zainteresowany objęciem stanowiska prezesa, podkreślał, że „ma misję do wykonania i w przyszłym roku jest to powstanie anglojęzycznego portalu Polskiego Radia”.

Polskie Radio traci słuchaczy

Liderem rynku radiowego w Polsce jest RMF FM - w III kwartale 2018 roku miało 26 proc. udziału w rynku, po dużym wzroście - wynika z badania Radio Track Millward Brown. Tymczasem na czwarte miejsce spadła Jedynka - jej udział poszedł w dół o 1,7 pkt. proc. do 6,7 proc. Tym samym Jedynka zanotował najniższy wynik słuchalności w historii nadawania. Piąte miejsce zajęła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. W najnowszej fali udział Trójki poszedł w dół o 0,8 pkt. proc.- to też jeden z najgorszych wyników tej stacji w historii.

W 2017 roku Polskie Radio zanotowało 297,92 mln złotych przychodów oraz zysk netto przekraczający 2,79 mln.

Dołącz do dyskusji: Zamieszanie z wyborem prezesa Polskiego Radia. Posiedzenie Rady Mediów Narodowych przełożone

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dziennik
Bałagan trwa a słuchaczy coraz mniej. Pan nieporządku ciągle uśmiechnięty. Chce sprawdzić jak wygląda dno z drugiej strony.
0 0
odpowiedź
User
Marek
Czyzby nawet Misiewicze rezygnuja z twarzowania dobrej zmianie? W sumie nie każdy jest Ziemcem aby brać 50 koła i móc zabezpieczyć się na okres po zmianie. A TV Republika czy radio Wnet ma ograniczoną pojemność i fundusze.
0 0
odpowiedź
User
Iza
festiwal nieudacznictwa trwa
0 0
odpowiedź