SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska e-reklama 9 proc. w górę, SEM dogonił display

W I kwartale br. na reklamę internetową wydano w Polsce 485 mln zł, czyli 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Pod względem udziałów w rynku marketing w wyszukiwarkach zrównał się z reklamą displayową.

Z opublikowanego właśnie badania IAB AdEx wynika, że na reklamę SEM i display wydano po 36 proc. wszystkich środków przeznaczonych w I kwartale br. na marketing internetowy. W porównaniu z całym ub.r. udział SEM-u w rynku zwiększył się o 5 pkt proc., a displaya - spadł o jeden punkt. 

- Właśnie dzięki wzrostom nakładów na SEM i ogłoszenia najbardziej zawdzięczamy dodatni wynik całego segmentu reklamy internetowej - mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska. - Ogólny spadek wydatków na reklamę odcisnął jednak swoje piętno na strukturze wydatków w internecie. Najbardziej odczuły to segmenty bazujące na reklamie wizerunkowej, w przypadku której cięcia wydatków zawsze uwidaczniają się w pierwszej kolejności, a więc display i e-mail marketing - dodaje Kowalczyk. – Mimo wszystko w I kwartale internet jako jedyne medium zanotował istotny przyrost wydatków reklamowych - zaznacza. Podkreśla przy tym, że na reklamę mobilną przeznaczono trzykrotnie więcej środków niż przed rokiem.

Wśród sektorów gospodarczych inwestujących najwięcej w reklamę internetową wydatki w tym zakresie w skali roku zwiększyła motoryzacja (aż o jedną trzecią), natomiast zredukowały telekomunikacja i finanse. Zanotowano także wzmożoną aktywność branży turystycznej i nieruchomościowej.

Badanie IAB AdEx jest reazowane przez IAB Polska wspólnie z PwC. Biorą w nim udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

Dołącz do dyskusji: Polska e-reklama 9 proc. w górę, SEM dogonił display

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl