Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale. TVN z dużym spadkiem
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w najpopularniejszych stacjach w I kwartale br. były o 7,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Kanałem, który zanotował największe wpływy z reklam, był Polsat. Najwięcej stracił zaś TVN.
W I kwartale br. cennikowe przychody reklamowe Polsatu wyniosły 668 mln zł i były o 3,39 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Polsatowi udało się jednak awansować z pozycji drugiej na pierwszą, bo zajmujący w ub.r. miejsce lidera TVN zanotował największy w top 10 spadek. Jego wpływy zmalały aż o 28,4 proc. i wyniosły ostatecznie 594 mln zł. Kanał ten spadł na miejsce drugie.
Najmniej wśród tzw. „wielkiej czwórki” straciła TVP1, której cennikowe wpływy zmalały o 0,48 proc. i wyniosły 419 mln zł, co pozwoliło publicznemu kanałowi na utrzymanie się na ostatnim miejscu podium. Czwarta lokata należała do TVP2 z wynikiem 348 mln zł i spadkiem o 2,4 proc.
Piąte miejsce zajął kanał informacyjny TVN24. Jego wpływy poszły do góry o 32,9 proc. i wyniosły 101 mln zł. Jednak zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu zanotowała będąca na ósmej inna stacja Grupy TVN - naziemna telewizja TVN7. W I kwartale br. reklamy przyniosły jej na papierze 88,6 mln zł, aż o 43,59 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrosty w pierwszej dziesiątce odnotowały jeszcze Discovery Channel (o 5,77 proc.), TV4 (o 6,69 proc.) i TV Puls (o 14,27 proc.), natomiast spadek poza kanałami z tzw. „wielkiej czwórki” dotyczył też AXN (- 6,7 proc.).
Łącznie cennikowe wydatki na reklamę w 10 czołowych kanałach w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 2,569 mld zł, czyli o 7,33 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.
>>> TVP1 liderem oglądalności w I kwartale, zyskała tylko TV Puls
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych | ||
Stacja | I kwartał 2013 | I kwartał 2014 |
Polsat | 691 558 480 | 668 086 940 |
TVN | 829 760 515 | 594 315 525 |
TVP1 | 420 923 880 | 418 898 697 |
TVP2 | 356 078 623 | 347 512 410 |
TVN24 | 75 740 059 | 100 660 495 |
Discovery | 93 292 425 | 98 678 383 |
AXN | 95 632 140 | 89 850 424 |
TVN7 | 61 685 763 | 88 577 826 |
TV4 | 80 431 503 | 85 814 230 |
TV Puls | 66 771 612 | 76 297 063 |
razem | 2 771 875 000 | 2 568 691 993 |
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale. TVN z dużym spadkiem