Polo TV na czele kanałów muzycznych w 2014 roku. Mocno w górę Kino Polska Muzyka i Stars.tv
W 2014 roku liderem oglądalności wśród telewizji muzycznych był kanał Polo TV. Największe wzrosty w segmencie odnotowały stacje Kino Polska Muzyka i Stars.tv, a najwięcej straciły kanały ITV i 4fun.tv.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w 2014 roku wyniósł 0,76 proc. W porównaniu do poprzedniego roku wzrósł on o 4,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu znalazła się Eska TV, której średni roczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się o 1,64 proc. do 0,62 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął kanał 4fun.tv. Jego udział zmalał o 25,93 proc. do poziomu 0,20 proc. (to drugi największy spadek w zestawieniu)
Oczko niżej uplasowała się należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która nadaje od 1 maja ub.r. Jej średni udział w 2014 roku uplasował się na poziomie 0,10 proc.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 250 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka. Średni udział tego kanału w analizowanym okresie wyniósł 0,07 proc. W rankingu stacja ta awansowała z miejsca dziewiątego na siódme. Swój udział podwoił zaś kanał Stars.tv, zajmujący szóstą lokatę z 0,08 proc. udziału.
Z kolei najwięcej stracił kanał ITV, który spadł z miejsca czwartego na piąte. Jego średni roczny wynik zmniejszył się o 28,57 proc. do 0,10 proc.
Natomiast nowy kanał muzyczny Polsatu - Muzo.tv, który ruszył 26 września ub.r., w zeszłym roku zajął miejsce ostatnie z wynikiem wynoszącym nawet nie 0,01 proc. (średnia widownia tej stacji wyniosła 271 osób).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|||
2013 |
2014 |
|||
SHR % |
SHR % |
|||
Polo TV |
45 032 |
0,73% |
48 447 |
0,76% |
Eska TV |
37 627 |
0,61% |
39 448 |
0,62% |
4fun.tv |
16 289 |
0,27% |
12 503 |
0,20% |
Disco Polo Music |
- |
- |
6 138 |
0,10% |
ITV |
8 775 |
0,14% |
6 324 |
0,10% |
Stars.tv |
2 337 |
0,04% |
5 163 |
0,08% |
Kino Polska Muzyka |
1 145 |
0,02% |
4 256 |
0,07% |
TV.DISCO |
4 881 |
0,08% |
3 917 |
0,06% |
mjuzik.tv |
1 707 |
0,03% |
2 583 |
0,04% |
VH 1 |
2 479 |
0,04% |
2 140 |
0,03% |
Power TV |
- |
- |
1 367 |
0,02% |
Vox Music TV |
- |
- |
864 |
0,01% |
Muzo.tv |
- |
- |
271 |
0,00% |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w 2014 roku liderem również było Polo TV. Udział tego kanału, po wzroście o 6,67 proc., wyniósł o 1,12 proc. Drugą lokatę zajęła Eska TV (1,07 proc. udziału, do góry o 3,88 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (0,36 proc., - 23,40 proc.).
Również i w tym ujęciu największym wzrostem (o 300 proc. do 0,12 proc.) pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciła stacja ITV - było to 30,43 proc. do 0,16 proc.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|||
2013 |
2014 |
|||
SHR % |
SHR % |
|||
Polo TV |
26 199 |
1,05% |
28 408 |
1,12% |
Eska TV |
25 555 |
1,03% |
27 172 |
1,07% |
4fun.tv |
11 555 |
0,47% |
9 106 |
0,36% |
ITV |
5 748 |
0,23% |
3 938 |
0,16% |
Disco Polo Music |
- |
- |
3 780 |
0,15% |
Stars.tv |
1 812 |
0,07% |
3 429 |
0,14% |
Kino Polska Muzyka |
862 |
0,03% |
2 980 |
0,12% |
TV.DISCO |
3 405 |
0,14% |
2 457 |
0,10% |
mjuzik.tv |
1 337 |
0,05% |
1 959 |
0,08% |
VH 1 |
1 823 |
0,07% |
1 572 |
0,06% |
Power TV |
- |
- |
1 205 |
0,05% |
Vox Music TV |
- |
- |
582 |
0,02% |
Muzo.tv |
- |
- |
191 |
0,01% |
*-Disco Polo Music nadaje od maja ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
* Power TV monitorowany jest od lutego ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
*** Vox Music TV monitorowany jest od sierpnia ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
**** Muzo.tv nadaje od 26 września ub.r. Podane dane to średnia za cały rok
Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele kanałów muzycznych w 2014 roku. Mocno w górę Kino Polska Muzyka i Stars.tv
Bo MTV muzykę przerzuciło do kanałów tematycznych (MTV Hits, MTV Dance, MTV Rock. MTV Live HD, VH1 i VH1 Classic). VIVA i MTV to teraz takie kanały dla nastolatków, coś jak gazetka BRAVO. Widocznie lepiej na tym zarabiają na reklamach. A paczka tematyczna MTV jest przeważnie płatna w kablówkach i na satelicie.