SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Player.pl ma 300 tys. subskrybentów. Piotr Korycki: TV to total viewing, celem pełne dotarcie na wszystkich możliwych platformach

- Kluczem do naszego sukcesu jest rozumienie naszych odbiorców. Bacznie się im przyglądanie, analizowanie. Zidentyfikowaliśmy trendy na których skupimy się w tym roku w naszych produkcjach - zapowiedział Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska i wskazał, że kluczowymi punktami w strategii firmy będą: wolność wyboru, ciekawość, ewoluująca rola telewizji, zaangażowanie. Na koniec ub.r. serwis Player.pl miał 300 tys. subskrybentów.

Piotr Korycki / fot. Nikola Bochyńska Piotr Korycki / fot. Nikola Bochyńska

Grupa TVN Discovery Polska zaprezentowała we wtorek wiosenne ramówki swoich kanałów. Na głównej antenie pokaże m.in. dwie serialowe nowości: "Kod genetyczny" i "Motyw", show "Ameryka Express" czy kolejne sezony sprawdzonych formatów: "Milionerów" oraz "MasterChef Junior".

Zmianie ulegnie pora emisji "Dzień dobry TVN", pojawi się także nowa para prowadzących: Paulina Krupińska i Damian Michałowski. Nadawca stawia na umocnienie przede wszystkim Siódemki poprzez takie hity jak „Hotel Paradise” i kontynuację „Zakochanych po uszy”. W stacjach tematycznych również emitowanych będzie sporo nowości i sprawdzonych programów.

Podczas prezentacji wiosennej ramówki TVN na 2020 rok Piotr Korycki, prezes i dyrektor zarządzający TVN Discovery Polska, podsumował 2019 rok i opowiadał o planach na najbliższe miesiące. - W 2019 roku realizowaliśmy kolejny rok naszej strategii, innego patrzenia na telewizję. Stare określenie TV to dla nas obecnie total viewing, czyli pełne dotarcie z contentem na wszystkich możliwych platformach: na Player.pl, urządzeniach mobilnych, komputerach, w dowolny sposób, co też daje reklamodawcom możliwość promowania, komunikowania ich marek w bardzo nowoczesny sposób - poinformował podczas konferencji Piotr Korycki.

Wyniki kanałów z Grupy TVN Discovery określił jako doskonałe. - Utrzymaliśmy pozycję lidera jako największa telewizyjna grupa komercyjna w tym kraju z udziałem na poziomie niemal 27 proc. To numer jeden w Polsce. TVN jest największym kanałem w Polsce, który, owszem, odnotował nieznaczny spadek oglądalności, ale nadal z wynikiem ponad 11 proc. jest największą stacją. Wszystkie nasze kanały tematyczne nadal zajmują pozycję numer jeden w swoich kategoriach: TVN Style, TVN Turbo, TVN 24 - jest najbardziej wiarygodnym, cytowanym i popularnym źródłem informacji w Polsce. W zeszłym roku w ramach strategii total viewing dodaliśmy TVN24 w nowej odsłonie - w TVN24 GO, z dostępem do kanałów płatnych, co przyciągnęło 9 milionów użytkowników. To dowód na to, że nasza strategia jest świetnie realizowana - wyliczył szef TVN Discovery Polska.

Czas na "digital first", Player.pl z wynikiem 4,5 mln użytkowników

Jako jeden z ważnych punktów strategii nadawcy Piotr Korycki podał dalszy rozwój platformy Player.pl Jak poinformował, na koniec 2019 roku Player.pl miał 300 tys. subskrybentów.

- Olbrzymi sukces online i naszej platformy cyfrowej - Player.pl, która zwiększyła liczbę płatnych subskrybentów aż trzykrotnie. Latem po wprowadzeniu „Chyłki”, „Pod powierzchnią” zastanawialiśmy się, jak nam pójdzie. Obecnie tylko przyspieszamy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z potrojenia wyników i jednocześnie utrzymania Playera w modelu darmowym na poziomie 4,5 miliona unikalnych użytkowników - dodał Korycki.

Liczba subskrybentów systematycznie rośnie - jeszcze na koniec 2018 roku Player.pl miał 70 tys. użytkowników.

Wiosną w ofercie serwisu pojawią się trzy nowe seriale kryminalne. Jeden z nich to „Szadź”, który najprawdopodobniej jesienią będzie emitowany w TVN. Drugi serial powstanie na podstawie książki Katarzyny Bondy, a trzeci ma być produkcją opowiadający o zaginięciu całej rodziny.

Również wiosną w serwisie odbędzie się premiera trzeciego sezonu „Chyłki”, zatytułowanego „Rewizja”.

Player.pl w najbliższych miesiącach zaoferuje swoim widzom również nowy program „Pasja na krawędzi”, w którym znajdą się materiały na temat motoryzacji vlogera Bartosza Ostałowskiego.

- Kiedyś marzyliśmy o tym, aby nasze kanały i programy były oglądane na każdym urządzeniu, w dowolnym miejscu i o każdej porze. Dziś stało się to faktem, widzowie telewizyjni coraz częściej przepływają do serwisów streamingowych, wynika to m.in. z rozwoju nowoczesnych technologii oraz zmian w zachowaniu naszych odbiorców, którzy często nie mają czasu oglądać treści o sztywnych porach, ale chcą je konsumować w inny sposób. Proces ten będzie jeszcze bardziej postępować w kolejnych latach. Dlatego naszą strategią jest umiejętne łączenie tradycyjnej telewizji z digitalem. W obecnych czasach już wręcz nie można emitować programów i seriali w samej telewizji. Produkcje muszą być również dostępne online. Zresztą coraz częściej nasze nowości premiery mają najpierw w Playerze, a dopiero po paru miesiącach trafiają do telewizji. Takimi przykładami są chociażby takie seriale jak „Chyłka” czy „Motyw”. W przyszłości zdecydowanie będziemy kontynuować tą strategię - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. Player.pl zanotował 2,47 mln realnych użytkowników i 33,06 mln odsłon, a odwiedzający średnio spędził w serwisie 2 godziny i 59 minut.

Strategia: wolność wyboru, ciekawość, ewoluująca rola telewizji, zaangażowanie

Piotr Korycki opisał też, jak TVN Discovery Polska postrzega rozwój telewizji i czego spodziewa się w kolejnych latach. - Kluczem do naszego sukcesu jest rozumienie naszych odbiorców. Baczne się im przyglądanie, analizowanie. Zidentyfikowaliśmy trendy na których skupimy się w tym roku w naszych produkcjach. Po pierwsze to wolność wyboru. Banalne, ale to pierwszy, najważniejszy trend, jaki dzisiaj widzimy. Wolność wyboru szeroko definiowana jako wolność dostępu do wszelkiego rodzaju treści polskich i zagranicznych na platformach, ale też mikrodowolność wyboru, co oznacza, że mogę oglądać treści z reklamą, ale i bez nich - wskazał pierwszy fundament strategii szef TVN Discovery Polska.

Jako drugi wymienił ciekawość: świata i życia, doświadczeń, doznań. - Motto Discovery to: "power, people, passion" (ang. siła, ludzie, pasja), czyli napędzanie, odkrywanie ludzkich pasji jest najlepszym przybliżeniem ciekawości życia. W naszym portfolio kanałów tematycznych idealnie wpisujemy się to w zaspokajanie ciekawości, a nasze programy podróżnicze najbardziej odpowiadają na zaspokojenie ciekawości świata - wymienił.

Kolejnym trendem ma być ewoluująca rola telewizji w kontekście zmian społecznych, które obserwujemy w Polsce. - Aż 25 proc. gospodarstw domowych w Polsce jest jednoosobowych, to bardzo dużo. To przyrost o 50 proc. przez 15 ostatnich lat. Ta grupa gospodarstw rośnie najbardziej. Telewizja w naturalny sposób zmienia rolę w domownika, jest uzupełnieniem dnia codziennego, popołudnia, wieczoru. Dużo łatwiejszym, bardziej przyjaznym niż serwisy VOD. Dlatego – co często powtarzam – jestem w miarę spokojny o rolę telewizji - podkreślił Piotr Korycki.

Według niego najważniejszym trendem jest zaangażowanie telewizji i widzów. - W to, co prezentujemy - w seriale, programy rozrywkowe. Zaangażowanie nas jako medium w to, co się dzieje w kraju, czyli nasza relacja z WOŚP, z Fundacją TVN. Nasze zaangażowanie poprzez programy społeczne jak „Superwizjer” czy „Uwaga”, gdzie dotykamy ważnych dla ludzi tematów. Zaangażowanie jest największym wyzwaniem na kolejne lata, abyśmy zidentyfikowali szczególnie to, jak młodzi widzowie chcą się angażować na wielu innych, wielowymiarowych platformach, chcą dostawać dodatkowe treści, narrację, być inspirowani do tworzenia własnych treści w oparciu o nasze – podsumował Piotr Korycki.

W poniedziałek 24 lutego zadebiutowała nowa ramówka innego kanału należącego do Grupy TVN Discovery Polska - TVN7, w której znajdą się kolejne sezony znanych z TVN seriali „Szkoła” i „19+” oraz programu „Ślub od pierwszego wejrzenia”.

W ostatnich latach wiosenna ramówka TVN startowała w lutym. W ubiegłym roku było to 25 lutego, w 2018 - 12 lutego, a w 2017 roku - 6 lutego. Najprawdopodobniej w poniedziałek, 2 marca 2020 roku wystartują również wiosenne ramówki TVP1, TVP2 i Polsatu.

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TVN wynosiła 514 713 osób, a udział stacji w rynku oglądalności - 7,44 proc. (15,2 proc. mniej niż rok wcześniej).

W 2018 roku TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

Dołącz do dyskusji: Player.pl ma 300 tys. subskrybentów. Piotr Korycki: TV to total viewing, celem pełne dotarcie na wszystkich możliwych platformach

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
nie jest dobrze.
0 0
odpowiedź
User
Ciekawe
nie rozumiem czym się chwali discovery..... jeśli 300 tys subskrypcji to dla nich sukces ... to daleko nie zajadą
0 0
odpowiedź
User
Czytajcie między wierszami
grupa komercyjna w TYM kraju - takie właśnie jest podejście TVN do Polski i Polaków, dla nich to jest ten kraj. A nie Nasz kraj.
0 0
odpowiedź