PKO BP zrezygnował z reklamowania się w TVN i mocno obniżył wydatki w stacjach Polsatu (analiza)
Bank PKO BP już w ub.r. znacząco ograniczył wydatki reklamowe w takich telewizjach, jak TVN czy Polsat, a zaczął wydawać więcej w TVP1 i TVP2. W tym roku reklamy banku nie pojawią się na antenie TVN.
Bank PKO BP jest w gronie co najmniej kilku spółek z udziałem Skarbu Państwa, które już w ub.r. znacząco zredukowały swoje wydatki reklamowe w takich stacjach tv, jak Polsat czy TVN, a zwiększyły je w TVP1 i TVP2.
- Do planowania budżetów podchodzimy elastycznie. Głównymi kanałami komunikacji banku są telewizja, media elektroniczne/społecznościowe dopasowane do grup celowych. Zmniejszone w 2016 roku wydatki w stacjach TVN i Polsat wynikały z lokowania budżetu reklamowego w innych stacjach - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edyta Skorupska, ekspert z departamentu komunikacji korporacyjnej PKO BP. I dodaje wprost: - W tym roku PKO Bank Polski skasował do zera deklaracje zakupowe w TVN.
Zapytaliśmy więc, z jakich powodów to właśnie w TVN w tym roku PKO BP nie wykupi żadnej reklamy. Nie otrzymaliśmy odpowiedi.
Poniżej prezentujemy zestawienie wydatków nie tylko na głównych antenach TVN, Polsatu i TVP, ale również w kanałach tematycznych tych nadawców.
I tak np. jeszcze w 2015 roku PKO BP, mocno zaangażowany społecznie w różne inicjatywy sportowe (np. organizator maratonu itp.) decydując się na reklamy w kanałach o tematyce sportowej częściej emitował reklamy w Polsat Sport niż w TVP Sport. W 2016 roku zwiększył wydatki na TVP Sport (13,1 proc. rok do roku), a znacznie zredukował je w Polsat Sport (o 80 proc., z ok. 2 mln zł do 403 tys. zł).
Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach TVP | ||||
(dane NAM) | I-VI 2015 | VII-XII 2015 | I-VI 2016 | VII-XII 2016 |
TVP ABC | 1 496 888 zł | 914 344 zł | 243 467 zł | 768 750 zł |
TVP HD | 198 743 zł | 126 997 zł | 236 631 zł | 88 080 zł |
TVP Historia | 366 509 zł | 169 075 zł | 345 859 zł | 199 379 zł |
TVP Kultura | 81 450 zł | 56 828 zł | 112 572 zł | 41 925 zł |
TVP Rozrywka | 950 485 zł | 403 865 zł | 755 139 zł | 550 589 zł |
TVP Seriale | 1 266 058 zł | 528 789 zł | 359 127 zł | 1 021 756 zł |
TVP Sport | 99 772 zł | 46 674 zł | 102 056 zł | 63 580 zł |
TVP1 | 5 945 045 zł | 3 709 655 zł | 3 966 975 zł | 7 310 565 zł |
TVP2 | 3 766 260 zł | 2 296 575 zł | 5 420 600 zł | 3 364 505 zł |
TVP3 | 662 237 zł | 209 528 zł | 353 787 zł | 275 313 zł |
TVP INFO | 1 214 399 zł | 262 474 zł | 1 175 109 zł | 865 800 zł |
TVP Polonia | 307 370 zł | 104 612 zł | 72 765 zł | 72 603 zł |
Podobnie było w przypadku kanałów informacyjnych. Najczęściej wybieraną przez PKO BP stacją o tym profilu był w 2015 roku TVN24, na które bank wydał wtedy 5,32 mln zł. W ub.r. wydatki w tej stacji spadły już do 4,8 mln zł.
Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach TVN | ||||
(dane NAM) | I-VI 2015 | VII-XII 2015 | I-VI 2016 | VII-XII 2016 |
TVN | 11 553 120 zł | 11 406 560 zł | 4 900 690 zł | 4 818 520 zł |
TVN Fabula | 137 477 zł | 307 346 zł | 171 472 zł | 233 483 zł |
TVN Style | 216 587 zł | 361 088 zł | 262 597 zł | 262 673 zł |
TVN Turbo | 5 008 zł | 13 068 zł |
|
|
TVN24 | 3 017 780 zł | 2 320 410 zł | 3 214 047 zł | 1 620 388 zł |
TVN24 Biznes i Swiat | 810 802 zł | 769 602 zł | 1 828 094 zł | 845 553 zł |
TVN7 | 96 795 zł | 35 542 zł |
|
|
Bank zmniejszył je też w Polsat News – o 28,5 proc., ale jednocześnie zwiększył je w TVP Info – o 37,8 proc., do 2,04 mln zł.
Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach Polsatu | ||||
(dane NAM) | I-VI 2015 | VII-XII 2015 | I-VI 2016 | VII-XII 2016 |
Polsat | 8 466 890 zł | 9 988 960 zł | 6 093 050 zł | 4 974 670 zł |
Polsat Cafe | 397 290 zł | 1 070 550 zł | 172 925 zł | 66 475 zł |
Polsat Film | 460 145 zł | 1 738 215 zł | 158 368 zł | 336 010 zł |
Polsat JimJam |
|
| 178 585 zł | 93 760 zł |
Polsat News | 484 000 zł | 744 000 zł | 622 610 zł | 252 970 zł |
Polsat News 2 | 1 018 950 zł | 1 346 735 zł | 690 530 zł | 272 550 zł |
Polsat Play | 77 355 zł |
| 30 340 zł | 259 005 zł |
Polsat Romans | 179 290 zł | 459 835 zł | 89 535 zł | 79 325 zł |
Polsat Sport | 972 435 zł | 1 019 500 zł | 318 840 zł | 84 280 zł |
Polsat Sport Extra | 286 810 zł | 412 060 zł | 355 635 zł | 110 590 zł |
Polsat Viasat Explorer | 464 810 zł |
| 81 055 zł | 90 500 zł |
Polsat Viasat History | 362 865 zł | 778 665 zł | 69 675 zł | 158 485 zł |
Polsat Viasat Nature |
| 161 965 zł | 163 555 zł | 148 435 zł |
Polsat2 | 53 160 zł |
| 253 845 zł | 171 955 zł |
Przypomnijmy, że planowaniem i zakupem mediów dla PKO BP zajmuje się dom mediowy Havas Media, który odmówił komentarza na temat strategii lokowania budżetów reklamowych przez państwowe spółki.
Dołącz do dyskusji: PKO BP zrezygnował z reklamowania się w TVN i mocno obniżył wydatki w stacjach Polsatu (analiza)