SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PKO BP zrezygnował z reklamowania się w TVN i mocno obniżył wydatki w stacjach Polsatu (analiza)

Bank PKO BP już w ub.r. znacząco ograniczył wydatki reklamowe w takich telewizjach, jak TVN czy Polsat, a zaczął wydawać więcej w TVP1 i TVP2. W tym roku reklamy banku nie pojawią się na antenie TVN.

Bank PKO BP jest w gronie co najmniej kilku spółek z udziałem Skarbu Państwa, które już w ub.r. znacząco zredukowały swoje wydatki reklamowe w takich stacjach tv, jak Polsat czy TVN, a zwiększyły je w TVP1 i TVP2.

- Do planowania budżetów podchodzimy elastycznie. Głównymi kanałami komunikacji banku są telewizja, media elektroniczne/społecznościowe dopasowane do grup celowych. Zmniejszone w 2016 roku wydatki w stacjach TVN i Polsat wynikały z lokowania budżetu reklamowego w innych stacjach - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Edyta Skorupska, ekspert z departamentu komunikacji korporacyjnej PKO BP. I dodaje wprost: - W tym roku PKO Bank Polski skasował do zera deklaracje zakupowe w TVN.

Zapytaliśmy więc, z jakich powodów to właśnie w TVN w tym roku PKO BP nie wykupi żadnej reklamy. Nie otrzymaliśmy odpowiedi.

Poniżej prezentujemy zestawienie wydatków nie tylko na głównych antenach TVN, Polsatu i TVP, ale również w kanałach tematycznych tych nadawców.

I tak np. jeszcze w 2015 roku PKO BP, mocno zaangażowany społecznie w różne inicjatywy sportowe (np. organizator maratonu itp.) decydując się na reklamy w kanałach o tematyce sportowej częściej emitował reklamy w Polsat Sport niż w TVP Sport. W 2016 roku zwiększył wydatki na TVP Sport (13,1 proc. rok do roku), a znacznie zredukował je w Polsat Sport (o 80 proc., z ok. 2 mln zł do 403 tys. zł).

Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach TVP

(dane NAM)

I-VI 2015

VII-XII 2015

I-VI 2016

VII-XII 2016

TVP ABC

1 496 888 zł

914 344 zł

243 467 zł

768 750 zł

TVP HD

198 743 zł

126 997 zł

236 631 zł

88 080 zł

TVP Historia

366 509 zł

169 075 zł

345 859 zł

199 379 zł

TVP Kultura

81 450 zł

56 828 zł

112 572 zł

41 925 zł

TVP Rozrywka

950 485 zł

403 865 zł

755 139 zł

550 589 zł

TVP Seriale

1 266 058 zł

528 789 zł

359 127 zł

1 021 756 zł

TVP Sport

99 772 zł

46 674 zł

102 056 zł

63 580 zł

TVP1

5 945 045 zł

3 709 655 zł

3 966 975 zł

7 310 565 zł

TVP2

3 766 260 zł

2 296 575 zł

5 420 600 zł

3 364 505 zł

TVP3

662 237 zł

209 528 zł

353 787 zł

275 313 zł

TVP INFO

1 214 399 zł

262 474 zł

1 175 109 zł

865 800 zł

TVP Polonia

307 370 zł

104 612 zł

72 765 zł

72 603 zł

Podobnie było w przypadku kanałów informacyjnych. Najczęściej wybieraną przez PKO BP stacją o tym profilu był w 2015 roku TVN24, na które bank wydał wtedy 5,32 mln zł. W ub.r. wydatki w tej stacji spadły już do 4,8 mln zł.

Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach TVN

(dane NAM)

I-VI 2015

VII-XII 2015

I-VI 2016

VII-XII 2016

TVN

11 553 120 zł

11 406 560 zł

4 900 690 zł

4 818 520 zł

TVN Fabula

137 477 zł

307 346 zł

171 472 zł

233 483 zł

TVN Style

216 587 zł

361 088 zł

262 597 zł

262 673 zł

TVN Turbo

5 008 zł

13 068 zł

 

 

TVN24

3 017 780 zł

2 320 410 zł

3 214 047 zł

1 620 388 zł

TVN24 Biznes i Swiat

810 802 zł

769 602 zł

1 828 094 zł

845 553 zł

TVN7

96 795 zł

35 542 zł

 

 

Bank zmniejszył je też w Polsat News – o 28,5 proc., ale jednocześnie zwiększył je w TVP Info – o 37,8 proc., do 2,04 mln zł.

Wydatki reklamowe PKO BP w stacjach Polsatu

(dane NAM)

I-VI 2015

VII-XII 2015

I-VI 2016

VII-XII 2016

Polsat

8 466 890 zł

9 988 960 zł

6 093 050 zł

4 974 670 zł

Polsat Cafe

397 290 zł

1 070 550 zł

172 925 zł

66 475 zł

Polsat Film

460 145 zł

1 738 215 zł

158 368 zł

336 010 zł

Polsat JimJam

 

 

178 585 zł

93 760 zł

Polsat News

484 000 zł

744 000 zł

622 610 zł

252 970 zł

Polsat News 2

1 018 950 zł

1 346 735 zł

690 530 zł

272 550 zł

Polsat Play

77 355 zł

 

30 340 zł

259 005 zł

Polsat Romans

179 290 zł

459 835 zł

89 535 zł

79 325 zł

Polsat Sport

972 435 zł

1 019 500 zł

318 840 zł

84 280 zł

Polsat Sport Extra

286 810 zł

412 060 zł

355 635 zł

110 590 zł

Polsat Viasat Explorer

464 810 zł

 

81 055 zł

90 500 zł

Polsat Viasat History

362 865 zł

778 665 zł

69 675 zł

158 485 zł

Polsat Viasat Nature

 

161 965 zł

163 555 zł

148 435 zł

Polsat2

53 160 zł

 

253 845 zł

171 955 zł

Przypomnijmy, że planowaniem i zakupem mediów dla PKO BP zajmuje się dom mediowy Havas Media, który odmówił komentarza na temat strategii lokowania budżetów reklamowych przez państwowe spółki.

Dołącz do dyskusji: PKO BP zrezygnował z reklamowania się w TVN i mocno obniżył wydatki w stacjach Polsatu (analiza)

59 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Koniec monopolu w mediach liberalnej lewicy
Kochane lemingi nie martwcie się Soros będzie sponsorem TVN i Polsatu. :D
odpowiedź
User
PKO to w sumie od zawsze PRZEGRYW
Trzeba być frajerem, żeby rezygnować z reklam na kanale, który ogląda największa ilość klientów z grupy docelowej. Chyba że emeryci 70+ to atrakcyjny klient dla PKO BP. Grupie docelowej powinien wystarczyć qiuz o Żołnierzach Wyklętych na stronie banku.
odpowiedź
User
Koniec monopolu w mediach liberalnego lewactwa
Kochane lemingi nie martwcie się Soros będzie sponsorem TVN i Polsatu. :D
odpowiedź