Pilot WP rozsyła ważną informację. Zmiany odnośnie VOD i reklamacji
Serwis streamingowy Pilot WP rozsyła do użytkowników e-maila zatytułowanego „Ważne! Aktualizacja regulaminu”. Platforma informuje, że zmiany dotyczą głównie usługi wideo na żądanie i zasad reklamacji. Regulamin zacznie obowiązywać po 28 października.
Zespół Pilota WP zapewnia, że nie trzeba nic robić, aby zaakceptować nowe zasady. Wystarczy dalsze korzystanie z usługi. Pojawiło się w nim sformułowanie aplikacja, czyli „oprogramowanie umożliwiające korzystanie z serwisu oraz dostęp do usług na urządzeniach stacjonarnych, jak i przenośnych, np.: komputer, tablet, smartfon, telewizor wyposażony w odpowiedni system operacyjny itp.”.
Jakie zapisy pojawiły się w regulaminie?
W regulaminie do punktów dotyczących programów, czyli kanałów linearnych dodano nazwę VOD. Pojawiła się też definicja wideo na żądanie.
- Usługa VOD - usługa dodatkowa świadczona na rzecz abonentów przez operatora, pozwalająca odtwarzać wybrane i udostępnione przez operatora w dowolnym (wybranym przez abonenta) momencie : materiały wideo stanowiące reemisję części lub całości poszczególnej audycji programu telewizyjnego udostępnianego wcześniej przy wykorzystaniu sieci (zwane również usługami „Catchup”), które to materiały wideo dostępne będą na serwisie operatora. materiały wideo odtwarzane przez wykorzystanie funkcji pauzowania i cofania audycji telewizyjnych podczas ich nadawania (tzw. time shifting); oddzielnie udostępniane przez operatora w Serwisie wszelkie inne materiały audiowizualne, dostępne w wybranym przez abonenta czasie - wyjaśnia Pilot WP.
Serwis streamingowy przed rokiem zaoferował funkcje catch up TV, dostępną także za pośrednictwem m.in. Playera, Canal+ online, Polsat Box Go, TVP Go, Vectry, Orange, UPC Polska i Play.
W zaktualizowanym regulaminie Pilot WP zabezpiecza się na wypadek podwyżek. - Zmiana bądź aktualizacja Cennika nie stanowi zmiany Regulaminu i może być dokonana przez operatora w każdym czasie. Zmiana Cennika nie ma wpływu na warunki świadczenia usług już opłaconych przez abonenta - czytamy w dokumencie.
Pilot WP doprecyzował zasady reklamacji. - Reklamację można złożyć pisemnie, telefonicznie, lub ustnie do protokołu sporządzonego przez jednostkę operatora obsługującą abonentów, a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną W przypadku złożenia pisemnej reklamacji, należy przesłać ją na adres rejestrowy operatora lub złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając w tym celu wiadomość e-mail na adres wskazany na stronie internetowej operatora. Reklamacje można złożyć również za pośrednictwem oficjalnego elektronicznego formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej operatora – wyjaśniła platforma. Usunięto zapis, że w przypadku odmowy reklamacji, krótkie uzasadnienie przyjdzie do subskrybenta pocztą poleconą.
Pilot WP inwestuje w kanały FAST
Pilot WP to obok Megogo, TVP VOD i Rakuten TV, jedna z aplikacji, które umożliwiają dostęp do darmowych kanałów telewizyjnych. W streamingu jest ponad 60 takich polskojęzycznych stacji. W Pilot WP odtwarzanie zaczyna się po bloku reklamowym. Od niedawna w serwisie streamingowym można oglądać kanał Patronite Podróże. Stacja jest oferowana w modelu FAST, czyli za darmo z reklamami. W jej ofercie są materiały youtuberów, którzy korzystają ze wsparcia użytkowników patronite.pl.
- Kanał Patronite Podróże to kanał FAST stworzony przy współpracy z serwisem Patronite. Zaangażowaliśmy twórców do stworzenia wspólnego projektu, dzięki któremu ich materiały zyskują nowe życie i niezależność od algorytmów globalnych platform technologicznych. Nieustannie rozwijamy naszą usługę, kanały FAST są jednym z kierunków tego rozwoju. Planujemy rozwijać je w oparciu o współpracę z Telewizją WP, serwisem Patronite oraz partnerami zewnętrznymi - informował Wirtualnemedia.pl Konrad Kubicz, head of growth and marketing Pilot WP.
Już kilka miesięcy temu Pilot WP deklarował, że dostrzega potencjał kanałów FAST. - Zdecydowanie widzimy zainteresowanie tym tematem w Polsce i wiele osób w branży widzi w nim potencjał. Widzimy to i na dyskusjach w czasie konferencji branżowych, i na mniejszych spotkaniach bieznesowych - zapewniał Wirtualnemedia.pl Marcin Malicki, VP Products Wirtualnej Polski Media, jednocześnie szef platformy Pilot WP.
Firma chce tworzyć kolejne darmowe kanały telewizyjne, a nie ograniczać się jedynie do płatnych pakietów. - My w Pilocie WP mniej lubimy mówić, wolimy coś robić. Dlatego już w wakacje uruchomiliśmy wspólnie z Telewizją WP nasz pierwszy linearny kanał FAST – Kabaret TV. Kanał ten jest dostępny za darmo, a monetyzowany jest wyłącznie reklamowo dzięki wykorzystaniu technologii Dynamic Ad Insertion (DAI). Traktujemy to nie jako dominującą strategię Pilota WP, ale raczej rozszerzenie części freemium, która zawsze była istotną częścią naszej oferty. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów i mamy w planach kolejne kanały. Rozmawiamy o nich w tej chwili z naszymi partnerami – zapowiadał Malicki.
Dołącz do dyskusji: Pilot WP rozsyła ważną informację. Zmiany odnośnie VOD i reklamacji