„People” najlepiej zarabiającym amerykańskim magazynem
Publishers Information Bureau przygotował raport o amerykańskich magazynach, które w trzecim kwartale br. osiągnęły najwyższe przychody z reklam. Liderem okazał się „People”, który wyprzedził „Better Home & Garden” i „Vogue”.
Liderem sprzedaży pozostał magazyn „People”, którego przychód ze sprzedaży reklam wyniósł w trzecim kwartale br. 273 mln dolarów. Dla porównania przed rokiem było to 225,4 mln dol. Drugie miejsce zajmuje natomiast „Better Home & Garden” z wynikiem 166,1 mln dol. (strata w stosunku do III kwartału 2012 roku, kiedy pismo zarobiło 271,7 mln dol.). Podium zamyka „Vogue” z wynikiem 146 mln dol. (132,9 mln dol. przed rokiem). W pierwszej piątce znalazły się również takie tytuły, jak „Sports Illustrated” z wynikiem 134,5 mln dol. oraz „In Style” (123,4 mln dol.).
Magazyn | Przychody za Q3 2013 (w mln dol.) | Przychody za Q3 2012 (w mln dol.) |
People | 273 | 225,4 |
Better Home & Garden | 166,1 | 271,7 |
Vogue | 146 | 132,9 |
Sports Illustrated | 134,5 | 128,5 |
In Style | 123,4 | 119,9 |
Cosmopolitan | 112,5 | 99,1 |
Elle | 104 | 96,5 |
US Weekly | 102,4 | 88,8 |
Good Housekeeping | 97,5 | 110,1 |
Family Circle | 88,6 | 89,5 |
W czołówce zestawienia Publishers Information Bureau znalazły się głównie pisma o tematyce lifestyle’owej. W top 10 można znaleźć takie tytuły, jak „Cosmopolitan” (112,5 mln dol.), „Elle” (104 mln dol.), „US Weekly” (102,4 mln dol.), „Good Housekeeping” (97,5 mln dol.) oraz „Family Circle” (88,6 mld dol.).
Magazyn | Przychody za Q3 2013 (w mln dol.) | Przychody za Q3 2012 (w mln dol.) |
HGTV Magazine | 7,8 | 2 |
Eating Well | 3 | 1,2 |
In Touch Weekly | 20,5 | 12,4 |
Muscle & Fitness Hers | 1,7 | 1,1 |
Fine Cooking | 0,3 | 0,4 |
W porównaniu z rokiem ubiegłym największa dynamika wzrostu jest widoczna w przypadku „HGTV Magazine”. Wyniosła ona tutaj blisko 298 proc, sięgając tym samym 7,8 mln dol. Równie dynamicznie rosną przychody „Eating Well”, który w porównaniu z ubiegłym rokiem osiągnął wynik o 160 proc. wyższy, zarabiając 3 mln dol. Zauważalnie lepiej w tym kwartale radziły sobie ponadto „In Touch Weekly” oraz „Muscle & Fitness Hers”, których przychody wzrosły odpowiednio o 65,5 proc. oraz 62,4 proc.
Analitycy zauważają, że największy przychód osiągają pisma cieszące się największą popularnością w swoich segmentach. Przy czym w znaczącej większości przypadków nie są to magazyny luksusowej. O ile największe przychody uzyskują wydawnictwa o tematyce lifestyle’owej, to segment poradników rośnie najbardziej dynamicznie.
Ogółem w III kwartale br. amerykańskie magazyny zarobiły 4,75 mld dolarów. Dla porównania przed rokiem suma ich przychodów wyniosła 4,56 mld dol., a więc o 4 proc. mniej.
Dołącz do dyskusji: „People” najlepiej zarabiającym amerykańskim magazynem