Partie mniej wydały na kampanię do Parlamentu Europejskiego, PiS liderem wydatków
Ponad 11 mln zł wydały łącznie komitety wyborcze, biorące udział w tegorocznej kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego. Najwięcej w przeliczeniu na zdobyty mandat wydał PiS. Najmniej Nowa Prawica.
Z przygotowanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji podsumowania wydatków poniesionych na emisję płatnych ogłoszeń wyborczych w radiu i telewizji, w przeliczeniu na jeden mandat, najwięcej wydał komitet wyborczy Prawa i Sprawiedliwości - 253 tys. zł. Najniższą cenę za jeden mandat uzyskała zaś Nowa Prawica Janusza Korwin-Mikkego - 35 tys. zł.
Platforma Obywatelska na jednego kandydata wprowadzonego do Parlamentu Europejskiego musiała wydać niewiele mniej niż PiS, gdyż była to kwota 241 tys. zł.
Mniej kosztowała kampania parlamentarzystów Polskiego Stronnictwa Ludowego - 97,5 tys. zł, a Sojusz Lewicy Demokratycznej Unia Pracy w przeliczeniu na jeden zdobyty mandat, musiał wydać niemal 53 tys. zł.
Z raportu KRRiT wynika, że w roku 2014 komitety wydały na ogłoszenia wyborcze kwotę 11,7 mln zł, czyli o 2 proc. mniejszą niż w kampanii do PE w 2009 roku. Wówczas było to 11,9 mln zł.
Reklamy wyborcze pojawiły się na 23 antenach telewizji publicznej: TVP 1, TVP 2, TVP Polonia, TVP Historia, TVP Seriale, TVP Regionalna, TVP Info oraz w 16 regionalnych oddziałach TVP.
Płatne materiały wyborcze były obecne również w 14 stacjach komercyjnych: Polsat, Polsat 2, Polsat Biznes, Polsat News, TVN, TVN 24, TVN Siedem, NTL Radomsko, Telewizji Radomsko, Telewizji Łużyce, Telewizji Republika, TV Puls, TVR, TVS oraz TVT oraz w 58 koncesjonowanych programach kablowych.
Spoty wyborcze wyemitowało również 20 nadawców radiofonii publicznej oraz 94 nadawców koncesjonowanych.
W sumie reklamy pojawiło się na antenach 209 nadawców telewizyjnych i radiowych, czyli o 13 mniej niż w poprzednich wyborach do PE w 2009 r.
Dołącz do dyskusji: Partie mniej wydały na kampanię do Parlamentu Europejskiego, PiS liderem wydatków