Papier toaletowy z portfolio młodych kreatywnych w belgijskich agencjach
Młodzi kreatywni (tzw. juniorzy) w Belgii postanowili dotrzeć do szefów kreacji ze swoim portfolio w dość nietypowy sposób. Zamieścili je na papierze toaletowym, który pozostawili w toaletach wybranych agencji reklamowych.
Założyciele agencji Frans&Olivier - François Hulet i Olivier Pierre zauważyli, że szefowie kreacji w agencjach reklamowych nie znajdują czasu na zapoznanie się z pracami młodych kreatywnych (tzw. juniorów). Mimo że juniorzy wysyłali swoje portfolio do szefów kreacji, pozostawało to bez żadnej odpowiedzi.
Hulet i Pierre znaleźli dość nietypowy sposób na zwrócenie uwagi dyrektorów kreatywnych na „juniorów”, by w ten sposób pomóc początkującym twórcom reklamowym, którzy mają już dość bycia ignorowanymi przez agencje reklamowe.
Założyciele agencji Frans&Olivier wykorzystali spostrzeżenia nadmiernie zajętych dyrektorów kreatywnych w swojej kampanii partyzanckiej i odkryli, że jednym z najpopularniejszych miejsc do relaksu i znalezienia inspiracji jest toaleta.
Zespół Frans & Olivier oznakował papier toaletowy apelem do top managerów agencji – na rolkach wydrukowano też kod QR, który odsyłał do portfolio „juniorów”.
Takie rolki papieru toaletowego umieszczono w toaletach biur kilku agencji reklamowych w Belgii, m.in. Publicis, BBDO, Mortierbrigade i FamousGrey. Autorzy akcji zdradzają, że odnotowali 60 proc. skanów kodów QR a portfolio młodych kreatywnych obejrzało ok. 96 proc. osób.
Dołącz do dyskusji: Papier toaletowy z portfolio młodych kreatywnych w belgijskich agencjach