Outdoor: Agora największym reklamodawcą, ale z mniejszymi wydatkami
W ub.r. najwięcej na reklamę outdoorową przeznaczyła w Polsce Agora. Jednak firma, podobnie jak inni czołowi marketerzy w tym segmencie, zmniejszyła swój budżet reklamowy w porównaniu z 2009 rokiem.
Z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że Agora w 2010 roku na reklamę outdoorową wydała cennikowo 53,67 mln zł, czyli o 26 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma pozostała jednak największym marketerem na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Warto zauważyć, że do Agory należy spółka AMS zarządzająca ponad 45 tys. nośników outdoorowych (zobacz szczegółowe zestawienie nośników wszystkich firm).
Również inni czołowi marketerzy zmniejszyli budżety na reklamę outdoorową. PTK Centertel wydał na to 10 proc. mniej niż w 2009 roku, a P4 – 24 proc. mniej. Z drugiej strony PTC przeznaczyła na reklamę zewnętrzną 9 proc. więcej.
Ogółem wydatki pięciu największych marketerów były o 13 proc. niższe niż rok wcześniej. Jak szacuje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, całościowa wartość polskiego rynku outdoorowego spadła w ub.r. o 0,7 proc. (więcej na ten temat).
Cennikowe wydatki na reklamę outdoorową | ||
2010 | 2009 | |
Agora | 53 670 515 zł | 72 341 621 zł |
PTK Centertel | 48 361 106 zł | 53 582 073 zł |
Polska Telefonia Cyfrowa | 47 570 973 zł | 43 574 709 zł |
Unilever Polska | 32 183 102 zł | - * |
P4 | 30 097 073 zł | 39 517 808 zł |
5 największych reklamodawców | 211 882 769 zł | 244 419 061 zł |
* zajmujący w 2009 roku to miejsce Polkomtel cennikowo wydał 35 402 850 zł |
Dołącz do dyskusji: Outdoor: Agora największym reklamodawcą, ale z mniejszymi wydatkami