Organizacje branży PR rekomendują Polskiej Akademii Nauk anulowanie zamówienia na usługi public relations
Zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Stowarzyszenia Agencji Public Relations wspólnie wydały oświadczenie krytykujące naganne praktyki Polskiej Akademii Nauk, zastosowane przy wyborze podmiotu świadczącego usługi PR. Obie organizacje zwracają się do PAN "z rekomendacją o anulowanie postępowania i rozpisanie go ponownie, w zgodzie z dobrymi praktykami" - czytamy w oświadczeniu.
Przypomnijmy - 23 sierpnia Polska Akademia Nauk ogłosiła postępowanie na usługi PR, obejmujące m.in. redakcję tekstów, konsultacje kryzysowe obsługę konferencji prasowych. Początkowo zainteresowanym podmiotom dano tylko dwa dni na złożenie oferty. Po pytaniach z mediów czas wydłużono do poniedziałku 29 sierpnia.
- Poprosiliśmy o przedstawienie praktycznego doświadczenia, bez konieczności przygotowywania zadań wymagających dodatkowego zaangażowania czasowego po stronie potencjalnego wykonawcy - komentowała dla Wirtualnemedia.pl Anna Bracik, dyrektorka biura ds. komunikacji i informacji naukowej PAN.
Polskie Stowarzyszeni Public Relations i Stowarzyszenie Agencji Public Relations jednym głosem o praktykach PAN
Nagannie praktyki PAN oceniły we wspólnym oświadczeniu zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Stowarzyszenia Agencji Public Relations.
- Zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia Agencji Public Relations wyrażają swój sprzeciw wobec praktyk dotyczących tak krótkiego czasu na składanie ofert. (…) W tej konkretnej sytuacji zaproponowany termin nie daje ani czasu na przygotowanie wysokiej jakości zgłoszeń, ani nawet nie zapewnia odpowiednio szerokiego upowszechnienia się informacji o postępowania, co powinno być ważnym celem każdego podmiotu, który odpowiada na zamówienie publiczne. W efekcie, wiele potencjalnie zainteresowanych podmiotów, bez ciągłego monitoringu stron BIP określonych zamawiających, nie jest w stanie nawet zapoznać się z propozycją i przygotować nań merytoryczną odpowiedź - wskazano w oświadczeniu.
PSPR i SAPR zwracają uwagę, że w przypadku tego postępowania adekwatny czas na odpowiedź dla agencji to co najmniej 5 dni roboczych. - Jednak za dobry standard rynkowy można by uznać termin dwóch tygodni - wskazują organizacje branżowe.
"Zarządy Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Stowarzyszenia Agencji Public Relations zwracają się do Polskiej Akademii Nauk z rekomendacją o anulowanie postępowania i rozpisanie go ponownie, w zgodzie z dobrymi praktykami" - czytamy w oświadczeniu PSPR i SAPR.
Dołącz do dyskusji: Organizacje branży PR rekomendują Polskiej Akademii Nauk anulowanie zamówienia na usługi public relations
Niestety, jest to STAŁA praktyka.
I dopytać o powody odejścia w ciągu kilku miesięcy całego zespołu komunikacji. PAN jest ślepa i głucha na to.