Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych
Orange Polska wypracował w trzecim kwartale 946 mln zł zysku EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL), o 22,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosła też liczba klientów internetu i usług mobilnych. Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).
Orange Polska podał, że z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, a w III kwartale 2019 r. przybyło ich 39 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast.
Na koniec trzeciego kwartału operator dostarczał 2,59 mln usług internetu szerokopasmowego. Średnie miesięczne przychody z oferty ARPO - usług stacjonarnego internetu wzrosły kwartalnie o 0,3 zł do 55,2 zł.
W końcu września z pakietów konwergentnych Orange Love telekomu korzystało 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln.
W III kwartale liczba klientów konwergentnych pakietów usług Orange Love zwiększyła się do 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln. Na koniec września br. użytkownicy Orange Love stanowili 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają 103,4 zł - lekko urósł wskaźnik ARPO, czyli przychód na klienta.
Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).
99 tys. więcej abonentów usług mobilnych
Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 r. stanowili oni 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą internetu światłowodowego. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku.
W III kwartale br. do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Ponadto oferty na kartę wybrało 88 tys. nowych klientów.
Orange Polska pozyskał w trzecim kwartale 176 tys. klientów usług telefonii komórkowej netto - na koniec września baza operatora składała się z 15,14 mln kart SIM. Średnie miesięczne przychody operatora z oferty (ARPO) usług komórkowych wzrosły w trzecim kwartale o 0,2 zł do 20,3 zł.
Liczba klientów usług pakietowych Orange Polska wzrosła do 1,656 mln. Kwartalny wzrost liczby klientów wyniósł 28 tys.
2018 |
2019 |
|||||
III kw. |
IV kw. |
I kw. |
II kw. |
III kw. |
||
LICZBA KLIENTÓW (tys.) |
||||||
-TELEFONIA KOMÓRKOWA (karty SIM) |
14 614 |
14 805 |
14 837 |
14964 |
15 140 |
|
zmiana |
130 |
191 |
32 |
127 |
176 |
|
--POST PAID |
9 853 |
9 922 |
9 970 |
10040 |
10 128 |
|
zmiana |
63 |
69 |
48 |
70 |
88 |
|
--PRE PAID |
4 761 |
4 883 |
4 867 |
4924 |
5 012 |
|
zmiana |
67 |
122 |
-16 |
57 |
88 |
|
-STACJONARNE USŁUGI GŁOSOWE |
3 480 |
3 407 |
3 328 |
3259 |
3 186 |
|
zmiana |
-61 |
-73 |
-79 |
-69 |
-73 |
|
-DOSTĘPY SZEROKOPASMOWE |
2 530 |
2 560 |
2 576 |
2 582 |
2 589 |
|
zmiana |
24 |
30 |
16 |
6 |
7 |
|
--ADSL |
1 200 |
1 149 |
1 098 |
1056 |
1 017 |
|
zmiana |
-38 |
-51 |
-51 |
-42 |
-39 |
|
--VDSL |
484 |
503 |
522 |
527 |
525 |
|
zmiana |
3 |
19 |
19 |
5 |
-2 |
|
--ŚWIATŁOWÓD |
324 |
366 |
399 |
434 |
473 |
|
zmiana |
38 |
42 |
33 |
35 |
39 |
|
--STACJONARNY DOSTĘP BEZPRZEWODOWY |
522 |
542 |
557 |
565 |
574 |
|
zmiana |
20 |
20 |
15 |
8 |
9 |
|
-TV |
921 |
943 |
958 |
972 |
979 |
|
zmiana |
21 |
22 |
15 |
14 |
7 |
|
-KLIENCI USŁUG PAKIETOWYCH |
1 483 |
1 547 |
1 592 |
1628 |
1 656 |
|
zmiana |
47 |
64 |
45 |
36 |
28 |
|
KWARTALNE ARPO* W ZŁ NA MIESIĄC |
||||||
-USŁUGI WYŁĄCZNIE KOMÓRKOWE |
21,7 |
20,9 |
20 |
20,1 |
20,3 |
|
zmiana |
0 |
-0,7 |
-0,9 |
0,1 |
0,2 |
|
--POST PAID BEZ M2M |
28,6 |
27,7 |
26,9 |
27 |
27,1 |
|
zmiana |
0 |
-0,9 |
-0,8 |
0,1 |
0,1 |
|
--PRE PAID |
12,6 |
12,2 |
11,4 |
12 |
12,1 |
|
zmiana |
0,3 |
-0,4 |
-0,8 |
0,2 |
0,1 |
|
-USŁUGI KONWERGENTNE |
||||||
DLA KLIENÓW INDYWIDUALNYCH |
103 |
101,9 |
101,4 |
101,9 |
103,4 |
|
zmiana |
0,6 |
-1,1 |
-0,5 |
0,5 |
1,5 |
|
-USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU |
||||||
WĄSKOPASMOWEGO |
36,2 |
36,5 |
36,3 |
36,2 |
36,2 |
|
zmiana |
-0,2 |
0, |
-0,5 |
-0,1 |
0 |
|
- USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU |
||||||
SZEROKOPASMOWEGO |
56,4 |
56 |
55,5 |
54,9 |
55,2 |
|
zmiana |
-0,2 |
-0,4 |
-0,5 |
-0,6 |
0,3 |
19 proc. więcej z usług konwergentnych, zysk EBITDAaL 22 proc. w górę
Przychody Orange Polska były w III kwartale 2019 roku o 4,3% wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% r/r) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno wzrost organiczny (o 27% r/r), jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta - ARPO.
Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5% r/r), a także zysku na sprzedaży nieruchomości przy ul. Nowogrodzkiej i św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła o 7,1% r/r w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2% r/r licząc łączny wynik za 9 miesięcy.
Łączne zyski grupy ze sprzedaży aktywów wyniosły 218 mln zł wobec 44 mln zł kwartał wcześniej i 93 mln zł przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych