SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange Polska przedstawia strategię .Grow. Monetyzacja, rozwój 5G i powrót do dywidendy

Orange Polska zaprezentował nową strategię firmy na lata 2021-2024 o nazwie .Grow. Długofalowy plan zakłada dalszą monetyzację produktów, rozwój usług 5G i światłowodowych, programy motywacyjne oraz powrót do wypłaty dywidendy związany z wynikami finansowymi spółki.

Operator Orange Polska podczas konferencji online w poniedziałek przedstawił nową strategię o nazwie .Grow, która będzie realizować cele firmy w latach 2021-2024. Julien Ducarroz, obecny szef Orange Polska zapowiedział, że nowa strategia oznacza ewolucję, a nie rewolucję w dalszym rozwoju telekomu.

Rozwój usług i powrót do dywidendy

Orange Polska zaznacza, że z powodzeniem zakończył realizację czteroletniego planu strategicznego Orange.One. Cele określone w tym planie zostały osiągnięte, a odwróceniu uległy wieloletnie negatywne trendy przychodów i rentowności.

Czytaj także: Orange dostarczy internet światłowodowy w południowej Polsce. Ma umowę z Tauronem

Orange Polska twierdzi, że jest przygotowany na przyszłość, oferując usługi pożądane przez klientów, posiadając aktywa, które je wspierają oraz bardziej efektywną strukturę kosztową. Spółka jest teraz gotowa do rozpoczęcia kolejnego etapu na drodze budowania wartości, jakim jest strategia .Grow.

W tym nowym planie, którego realizacja zakończy się w 2024 r., spółka przesuwa nacisk na wzrost oraz monetyzację inwestycji. W założeniach strategia .Grow przyczyni się do stymulacji i przyspieszenia wzrostu przychodów i zysków, kładąc jednocześnie podwaliny pod kontynuację wzrostu po roku 2024.

Przekonanie zarządu co do potencjału spółki i do nowego planu znalazło odzwierciedlenie w planowanym powrocie do wypłat dywidendy począwszy od przyszłego roku, na poziomie bazowym 0,25 zł na akcję.

Nowy długoterminowy program motywacyjny (który zostanie wkrótce wdrożony), skorelowany ze wzrostem wartości spółki, ma mocniej powiązać działania wyższej kadry zarządzającej z interesem akcjonariuszy.

- Przez świat przechodzi rewolucja cyfrowa, której tempo przyspiesza – zaznaczył podczas konferencji Julien Ducarroz, prezes zarządu Orange Polska. - Obecnie, dostęp do internetu stał się równie niezbędny jak woda czy prąd. Zatarcie granic między pracą, domem i przebywaniem w podróży stwarza nieograniczone możliwości i generuje stały wzrost popytu. Dzięki Orange.One, spółka jest obecnie dobrze przygotowana do tego, aby wykorzystać szeroko otwierające się możliwości. Podążając za cyfrowymi trendami, Grow w pełni uwolni potencjał Orange Polska, przenosząc nas na wyższy poziom i zapewniając nam miejsce w czołówce zmian.

Ducarroz  podkreślił, że w centrum strategii Orange.One znajdowała się konwergencja. Pozostanie ona kluczową dźwignią wzrostu, pomagając w zdobyciu i utrzymaniu zaufania i lojalności klientów.

- Jednak w ramach strategii .Grow chcemy pójść jeszcze dalej i w pełni czerpać korzyści z inwestycji w sieć światłowodową – zapowiedział szef Orange Polska. -Rychłe pojawienie się technologii 5G stanie się całkowicie nową dźwignią wzrostu, doda łączności internetowej nowego wymiaru zarówno z punktu widzenia konsumentów jak i przedsiębiorstw – gdziekolwiek się znajdą i czegokolwiek będą potrzebować. W tym kontekście postrzegamy usługi ICT jako kluczowy czynnik wzrostu na rynku biznesowym. Kompensując spadki w schyłkowych segmentach działalności, wprowadzimy nowe źródła wzrostu.

Według Orange rychłe pojawienie się technologii 5G stanie się całkowicie nową dźwignią wzrostu, doda łączności internetowej nowego wymiaru zarówno z punktu widzenia konsumentów jak i przedsiębiorstw – gdziekolwiek się znajdą i czegokolwiek będą potrzebować. W tym kontekście firma postrzega usługi ICT jako kluczowy czynnik wzrostu na rynku biznesowym.

- Kompensując spadki w schyłkowych segmentach działalności, wprowadzimy nowe źródła wzrostu, w tym dostęp hurtowy do naszej sieci światłowodowej i mobilnej – poinformował  Ducarroz. - Mocno postawimy na rozwój w wybranych obszarach nowych i wschodzących trendów i technologii – z pełną świadomością, że nie wszystkie inicjatywy się zwrócą – gdyż chcemy zapewnić wzrost także po 2024 roku. Ostatnim, ale nie mniej ważnym, elementem będzie wzrost odpowiedzialności społecznej Orange Polska. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, a jako firma jesteśmy idealnie przygotowani do tego, żeby pomagać innym w ograniczaniu śladu środowiskowego oraz przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu.

W ramach nowej strategii Orange Polska zdradził także plany związane z finansami spółki w latach 2021 – 2024. - Wkraczamy na ścieżkę szybszego i stabilniejszego wzrostu, opartego na solidnych fundamentach – zaznaczył w swoim wystąpieniu Jacek Kunicki, członek zarządu Orange Polska ds. finansów. - W miarę zwiększania przychodów skorzystamy na wysokiej dźwigni operacyjnej, co przyspieszy wzrost EBITDAaL i przepływów pieniężnych. W ramach tego procesu będziemy monetyzować nasze inwestycje w sieć światłowodową i mobilną, generując stabilne zwroty. To klucz do sukcesu strategii .Grow, a zarazem element, który odróżnia ją od naszych wcześniejszych planów i działań.

Orange zapowiedział, że będzie maksymalizować przychody z podstawowej działalności, (stanowiące 75 proc. całości przychodów), wśród których są trzy główne obszary wzrostu: konwergencja, ICT i usługi hurtowe. Firma planujemy wzrost przychodów z ofert konwergentnych i usług ICT odpowiednio na poziomie co najmniej 8 i około 10 proc. rocznie (w ujęciu CAGR2).

Czytaj także: Open’er Festival z nowymi gwiazdami. Co-headlinerem pierwszego dnia – Imagine Dragons

- Nasz program transformacji kosztów wciąż trwa - zaznaczył Kunicki. - Te same trendy w zakresie cyfryzacji, które otwierają nam możliwości wzrostu, przyczynią się także do dalszego ograniczania kosztów. Jednocześnie, korzystając ze sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów, podniesiemy jakość obsługi klientów - z korzyścią dla obu stron. Przewidujemy, że presja inflacyjna częściowo zniweluje efekty tych działań, tym niemniej oczekujemy, że przełożą się one na zysk operacyjny na tyle, że wzrośnie marża EBITDAaL.

Podczas prezentacji zaznaczono, że w konsekwencji przeglądu strategicznego przeprowadzonego w związku z prezentacją nowej strategii .Grow, zarząd Orange Polska podnosi prognozę wzrostu EBITDAaL w 2021 r. Obecnie Zarząd przewiduje niski do średniego jednocyfrowy wzrost procentowy EBITDAaL wobec wcześniej prognozowanego niskiego jednocyfrowego wzrostu tego wskaźnika.

Skorygowana prognoza jest teraz w pełni zgodna z przedstawioną prognozą średniookresową. Realizacja celu będzie na bieżąco monitorowana przez spółkę. W przypadku istotnego odchylenia od celu, spółka dokona jego korekty i niezwłocznie przekaże tę korektę do wiadomości publicznej w formie raportu bieżącego.

Spółka zapowiedziała, że uznaje dywidendę w wysokości 0,25 zł na akcję jako stabilny poziom bazowy na przyszłość. Wszelkie decyzje o zmianie wysokości dywidendy będą podejmowane co roku, z uwzględnieniem przewidywanych bazowych trendów finansowych oraz długookresowej prognozy dźwigni finansowej (stosunek długu netto do EBITDAaL) względem przyjętego korytarza 1,7-2,2x.

W pierwszym kwartale br. Orange Polska zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 4,1 proc. do 2,92 mld zł, zysku operacyjnego z 88 do 116 mln zł i wyniku netto z 38 mln zł straty do 39 mln zł zysku. Liczba abonentów mobilnych telekomu zwiększyła się o 6,5 proc., a klientów internetu światłowodowego - o 38,1 proc.

Dołącz do dyskusji: Orange Polska przedstawia strategię .Grow. Monetyzacja, rozwój 5G i powrót do dywidendy

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
VikTor
Nie tyle rozwój co wprowadzenie usług 5G bo na dzisiaj w Orange to śmiech a nie 5G. W Polsce ciągle jedyne szybkie 5G ma Plus
0 0
odpowiedź
User
ReulleyMA
Another Name For Keflex
0 0
odpowiedź
User
easedlyYM
Free Ed Sample Pack
0 0
odpowiedź