SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem oglądalności w czerwcu. Duży spadek TVP Sport i TVP1, rośnie TVP Info

Liderem oglądalności w czerwcu br. był Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial TVP2 „M jak miłość” oraz eliminacyjne mecze reprezentacji Polski do Euro 2020 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm „M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2019 roku awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem czerwca 2018 roku zwiększył się o 0,82 proc. i wyniósł 9,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Rekordowy spadek TVP1

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 23,98 proc. do 9,67 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia. W czerwcu ub.r. Jedynka szeroko relacjonowała MŚ w piłce nożnej.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,68 proc., po spadku względem czerwca ub.r. o 10,07 proc.

Na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (stacja ta miała 7,67 proc. udziału; do góry o 9,42 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,98 proc. w czerwcu 2018 roku do 34,81 proc. w czerwcu 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,28 proc., po wzroście o 7,81 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,80 proc.; wzrost o 24,18 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia), TVN7 (3,55 proc.; + 15,64 proc.), TV4 (3,48 proc.; - 14,29 proc.), TV Puls (3,22 proc.; + 0,62 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 6,16 proc.).

Na jedenastym miejscu uplasował się TVP Sport, który zanotował największy spadek. Rok temu stacja pokazywała mundial w Rosji, który zapewnił jej rekordowe wyniki oglądalności.

Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z trzeciej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,13 proc., po wzroście o 7,74 proc.

Drugą pozycję zajął TVN. Jego wynik w czerwcu br. zmniejszył się o 7,52 proc. do 9,71 proc.

Z pierwszej na trzecią lokatę spadła TVP1 (- 40 proc. do 6,87 proc.), a czwarta była Dwójka (+ 4,60 proc. do 6,37 proc.).

Z ósmego na piąte miejsce w tym ujęciu awansował kanał TVN7, którego udział zwiększył się o 36,99 proc. do 4 proc.

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (do góry o 7,41 proc. do 11,01 proc.).

Hitem „M jak miłość"

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 4 czerwca. Miał on średnio 4,50 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,69 proc.

Drugie miejsce zajęła transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 10 czerwca, w którym nasza drużyna grała z Izraelem. Relację w samej TVP1 oglądało 4,36 mln widzów, co przełożyło się na 32,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Podium uzupełnia mecz reprezentacji Polski z Macedonią Północną, który odbył się trzy dni wcześniej. W TVP1 śledziło go 3,60 mln widzów (26,97 proc. udziału).

Czwarte miejsce należało do koncertu „Od Opola do Opola”, który odbył się w zeszły piątek w ramach 56. KFPP Opole 2019. W samej TVP1 miał on średnio 2,85 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,70 proc.

Topową piątkę uzupełnia nadana dwa dni później w Jedynce pierwsza część koncertu „Nie pytaj o Polskę #30latwolności”. Śledziło go 2,67 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 18,81 proc. (43 tys. widzów w TVP Polonia).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 11 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,55 mln widzów (25,14 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,18 mln widzów (emisja 16 czerwca; 14. pozycja). Do zestawienia top 20 na 15 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,10 mln oglądających (wydanie z 21 czerwca).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności w czerwcu. Duży spadek TVP Sport i TVP1, rośnie TVP Info

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wibi
W czerwcu 2018 byl mundial to i spadek ogladalnosci nie dziwi
0 0
odpowiedź
User
Ja
TVP Info wzrost o 24 proc. Szacun. Olechowski dobrze wybrał stawiając na Kuczkowskiego. Info idzie w dobrym kierunku
0 0
odpowiedź
User
radek
tvp sport to najbardziej dopieszczana i dokapitalizowana antena tvp za kadencji kurskiego. z marionetkowym dyrektorem olbrzymim budżetem ma 1% widownie. sukces.
0 0
odpowiedź