Ofensywa programowa Telewizji Polsat
W zeszłym tygodniu Polsat wyemitował trzy nowe pozycje programowe, które od razu zdystansowały konkurencyjne programy innych stacji.
Największym sukcesem okazał się sobotni program „Jak Oni śpiewają”, który 3 marca obejrzało aż 5,69 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Show przyciągnął więcej widzów niż niedzielna premiera piątej edycji „Tańca z gwiazdami” w TVN. (więcej na ten temat)
Udziały Polsatu podczas „Jak Oni śpiewają” wyniosły 35,45 proc., a w grupie widzów w wieku 16-49 lat – 33,76 proc., co dało stacji pozycję lidera pasma w obu grupach. Druga w rynku telewizyjnym była TVP1, którą oglądało w tym czasie jednak ponad 2 mln mniej osób.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | AMR | SHR % | SHR % | |
Jak Oni śpiewają | 03-03-2007 | 5 686 036 | 35,45% | 33,76% |
TVP1 | 03-03-2007 | 3 405 214 | 21,29% | 22,25% |
TVN | 03-03-2007 | 2 471 636 | 15,46% | 16,86% |
TVP2 | 03-03-2007 | 2 029 872 | 12,69% | 11,60% |
Dwa dni wcześniej, w czwartek 1 marca, pierwszy odcinek innej nowości Polsatu, czyli serialu komediowego „Mamuśki” obejrzało 3,1 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 25,21 proc. (w grupie 16-49 wyniosły one 27,49 proc.). Również w tym paśmie Polsat był liderem wyprzedzając drugą w rynku telewizyjnym Dwójkę, której program oglądało w tym czasie 2,31 mln osób.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | AMR | SHR % | SHR % | |
Mamuśki | 01-03-2007 | 3 098 630 | 25,21% | 27,49% |
TVP2 | 01-03-2007 | 2 318 082 | 18,59% | 17,33% |
TVN | 01-03-2007 | 2 218 070 | 18,79% | 18,23% |
TVP1 | 01-03-2007 | 1 179 541 | 9,63% | 10,09% |
Również niedzielny premierowy odcinek serialu sensacyjnego „Prawo miasta” pokonał konkurencje audycje, choć w tym przypadku przewaga nie była już tak duża. Serial przyciągnął przed telewizory 3,11 mln widzów, o ponad 200 tys. więcej niż programy emitowane w tym czasie na antenie TVN, który był wiceliderem pasma. Udziały „Prawa miasta” w rynku telewizyjnym wyniosły 25,6 proc., a w grupie 16-49 aż 30,05 proc.
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | AMR | SHR % | SHR % | |
Prawo miasta | 04-03-2007 | 3 110 934 | 25,60% | 30,05% |
TVN | 04-03-2007 | 2 894 259 | 23,92% | 24,22% |
TVP1 | 04-03-2007 | 1 959 061 | 16,19% | 15,60% |
TVP2 | 04-03-2007 | 1 638 886 | 13,54% | 9,00% |
W miniony weekend Polsat w grupie 16-49 był stacją numer jeden ze średnimi udziałami (sobota, niedziela) na poziomie 20,93, przed TVP1 (20,68), TVN (18,25%) i TVP2 (16,67%). Sobotnio-niedzielne pasmo prime time również należało do Polsatu. Udziały w grupie 16-49 wyniosły 26,13%. Na drugim miejscu uplasowała się TVP1 (25,42%), następnie TVN (20,05%) i TVP2 (11,41%).
Dołącz do dyskusji: Ofensywa programowa Telewizji Polsat