SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe opcje komunikacji w Instragramie dla młodych użytkowników (wideo)

Serwis Instagram udostępnił użytkowników nowe funkcje komunikacyjne. Pozwalają one na łatwe wymienianie się informacjami tekstowymi pomiędzy znajomymi i grupami znajomych, a także dzielenie się zdjęciami. Nowe rozwiązania mają przyciągnąć do platformy młodych ludzi i stawić czoło rosnącej konkurencji ze strony Snapchata.

Na oficjalnym blogu Instagram informuje, że nowe funkcje dotyczą platformy Direct, uruchomionej w 2013 r. i służącej do udostępniania wybranym użytkownikom określonych treści, na przykład żartów, rodzinnych filmów czy zdjęć. Instagram przypomina, że obecnie z Direct korzysta 85 z 300. mln użytkowników serwisu.

Dzięki wprowadzonym obecnie opcjom możliwe jest łatwiejsze prowadzenie rozmów na żywo pomiędzy pojedynczymi użytkownikami Instagrama, a także wewnątrz utworzonych grup. Prostsze ma być także udostępnianie określonym znajomym treści pojawiających się na tablicy użytkownika.

Instagram nie ukrywa, że wprowadzone przez niego nowości w segmencie komunikacji są adresowane przede wszystkim do grupy młodych użytkowników. Okazuje się, że to właśnie oni najchętniej wykorzystują media społecznościowe do wzajemnych kontaktów, a nie do przeglądania treści zamieszczanych w serwisach. Ze statystyk wynika, że ok. 40 proc. komentarzy zamieszczanych obecnie na Instagramie dotyczy kont innych użytkowników, a internauci najchętniej oznaczają w serwisie materiały umieszczone tam przez ich znajomych.

Instagram podkreśla, że kwestie prywatności związane z nowymi funkcjami komunikacyjnymi są takie same jak w wypadku innych opcji. Oznacza to, że jeśli konto użytkownika ma status prywatny, to wysyłane z niego wiadomości będą docierały jedynie do odbiorców, którzy śledzą dany profil.

Obserwatorzy rynku internetowego uważają, że ostatni ruch Instagrama wynika z konieczności przyciągnięcia do platformy użytkowników młodej generacji, którzy coraz częściej poszukują nowych platform służących do wzajemnych kontaktów. Przykładem jest Snapchat, który wg szacunków ma obecnie ok. 100 mln użytkowników i liczba ta stale rośnie.

Instagram został w 2012 r. zakupiony przez Facebooka za ok. 1 mld dol. Obecnie serwis liczy ok. 300 mln użytkowników, a według IQS zna go 54 proc. Polaków, lecz tylko co trzeci potrafi określić do czego służy ta platforma (więcej informacji tutaj).

Dołącz do dyskusji: Nowe opcje komunikacji w Instragramie dla młodych użytkowników (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dawid
Wbij- https://instagram.com/24_hour_/
0 0
odpowiedź