„Newsweek Polska” wyprzedził w 2015 roku „Politykę”. Słaby okres „Wprost” (analiza interaktywna)
W 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pozostał „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, a najwięcej stracił „Wprost”.
„Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) w 2015 roku sprzedawał się w liczbie 134 025 egz. Było to 5,29 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ostatnim roku poszedł do góry o 1,76 proc. do 120 576 egz. Jednocześnie był to drugi największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w ubiegłym roku zmniejszyła się o 1,92 proc. i wyniosła 118 949 egz.
Czwarte miejsce zajął magazyn „W Sieci” (Fratria), który zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 76 134 egz., po spadku o 1,16 proc.
Piąty był tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro) z wynikiem na poziomie 55 265 egz. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,57 proc.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 33,07 proc., zanotował będący na szóstym miejscu „Wprost” (Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”). Jego średni wynik to 38 973 egz.
Największym wzrostem, wynoszącym 5,42 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z lokaty dziewiątej (ostatniej) na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. to 19 013 egz.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
203 779 |
134 025 |
134 025 |
204 024 |
141 503 |
141 503 |
Newsweek Polska |
184 814 |
120 675 |
120 576 |
179 975 |
118 494 |
118 486 |
Polityka |
171 516 |
118 966 |
118 949 |
176 414 |
121 284 |
121 280 |
W Sieci |
149 677 |
76 135 |
76 134 |
162 216 |
77 034 |
77 030 |
Tygodnik Do Rzeczy |
119 305 |
64 190 |
55 265 |
143 573 |
69 451 |
60 446 |
Wprost |
112 076 |
107 657 |
38 973 |
138 976 |
128 445 |
58 226 |
Gazeta Polska |
103 744 |
37 549 |
37 117 |
122 674 |
43 429 |
42 848 |
Tygodnik Powszechny |
38 555 |
19 468 |
19 013 |
38 524 |
18 526 |
18 035 |
Przegląd |
51 000 |
17 165 |
17 165 |
51 000 |
18 313 |
18 313 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
464 992 |
292 593 |
292 593 |
483 621 |
304 511 |
304 511 |
Średnia sprzedaż ogółem tygodników opinii w latach 2006-2015 (wykres)
Średnia sprzedaż ogółem tygodników opinii w 2015 roku (wykres)
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” wyprzedził w 2015 roku „Politykę”. Słaby okres „Wprost” (analiza interaktywna)
Najlepiej się czyta "POLITYKĘ" w której to można poczytać o wszystkim, a nie tylko o polityce jak w innych gazetach :)