SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix ma milion użytkowników pakietu reklamowego

Z pakietu na Netfliksie, w którym przy treściach emitowane są reklamy, korzysta już milion użytkowników w USA. Wybiera go tam jedna piąta nowych klientów platformy.

Według wewnętrznych danych Netflixa, do których dotarła agencja Bloomberg, w ciągu pierwszego miesiąca od wprowadzenia pakietu z reklamami liczba jego użytkowników skoczyła ponad sześciokrotnie, a przez kolejny miesiąc - o 50 proc.

Nie wiadomo, ilu subskrybentów wybiera ten pakiet, bo w ramach jednego konta może korzystać kilka osób. Wiadomo natomiast, że zdecydowaną większość jego użytkowników stanowią nowe osoby na platformie i te wracające na nią po przerwie.

Do pakietu reklamowego przechodzi natomiast niewielu klientów z droższych planów. Według szacunków firmy Antenna, ten pakiet wybiera ok. 20 proc. nowych subskrybentów.

Bloomberg ustalił też, że Netflix zrealizował w ostatnim czasie zakładaną liczbę emisji spotów. To duża poprawa w porównaniu z końcówką ub.r., kiedy oglądalność treści w ramach nowego pakietu była o 20 proc. niższa od planów. Ta informacja szybko trafiła do branży marketingowej, ponieważ Netflix ma umowy z agencjami mediowymi zakładające, że na kwartału zwraca im pieniądze za niezrealizowane emisje reklam.

W ramach pakietu przy treściach w ciągu godziny emitowanych jest przeciętnie od 4 do 5 minut spotów trwających po 15-30 sekund.

Pakiet Netfliksa z reklamami w 12 krajach

Netflix pakiet z reklamami emitowanymi przy treściach wprowadził na początku listopada ub.r. w 12 krajach - oprócz USA m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei Południowej i Brazylii.

W Stanach miesięczna subskrypcja kosztuje 6,99 dolarów, podczas gdy za pakiet standardowy trzeba płacić 15,49 dolarów, a za premium i 19,99.

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów platformy wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów.

W USA i Kanadzie na koniec roku miała 74,3 mln klientów, płacących średnio po 16,23 dolara miesięcznie.

Dołącz do dyskusji: Netflix ma milion użytkowników pakietu reklamowego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl