Netflix kasuje swoje seriale animowane
Serial „Big Mouth” i jego spin-off „Human Resources” decyzją Netfliksa zostaną zakończone kolejno po ósmym i w przypadku spin-offu – po drugim sezonie.
Animacja „Big Mouth” to rekordzista na platformie Netflix, ponieważ serial doczekał się zamówienia na ósmy sezon. Emitowany od września 2017 roku stał się głośno komentowaną i kontrowersyjną produkcją opowiadającą o grupie dojrzewających nastolatków i przygodach z tego wynikających.
Rekordzista Netfliksa
Najprawdopodobniej drugi sezon „Human Resources” i siódmy sezon „Big Mouth” zostaną udostępnione jeszcze w tym roku, a ósma i ostatnia odsłona „Big Mouth” nastąpi w 2024 roku. Wraz z ósmym sezonem „Big Mouth” stanie się oficjalnie najdłużej emitowanym oryginalnym serialem w historii Netfliksa, poza programami dla dzieci i rodzin.
„Gdybyś powiedział dorastającemu Nickowi Krollowi i Andrew Goldbergowi, że ukończenie gimnazjum zajmie osiem lat, odpowiedzieliby: »Tak, to brzmi dobrze«” - w oświadczeniu napisał współtwórca serialu Nick Kroll. „Wygląda na to, że to się nigdy nie skończy”.
„»Big Mouth« to ogromne osiągnięcie w animowanej komedii, które przejdzie do historii Netfliksa ze względu na swoją długowieczność” — dodał Billy Wee, dyrektor ds. animacji dla dorosłych w firmie Netflix. „Jesteśmy podekscytowani, że mamy jeszcze dwa przezabawne sezony do podzielenia się z fanami, zanim ta genialna historia o dojrzewaniu dobiegnie końca”.
Twórcy serialu i obsada
Zainspirowany dzieciństwem Krolla i Goldberga, serial „Big Mouth” podąża za grupą przyjaciół i ich Hormonowymi Potworami — widocznymi tylko dla nich — podczas ich dorastania, poznawania ludzkiej seksualności i procesu dojrzewania. W głównej obsadzie głosowej znaleźli się Kroll, John Mulaney, Jessi Klein, Jason Mantzoukas i Maya Rudolph.
Zgodnie z zapowiedzią Netfliksa, postacie i historie z „Human Resources” pojawią się w ostatnich odcinkach „Big Mouth”.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Netflix kasuje swoje seriale animowane