Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, w dół Volkswagen Group Polska
W pierwszych czterech miesiącach br. największy polski reklamodawca Aflofarm Farmacja Polska wydał na reklamy prawie tyle samo, co przed rokiem. Największy procentowy wzrost wydatków w tym okresie odnotowały firmy Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa, zaś Volkswagen Group Polska jako jedyny reklamodawca z czołówki zmniejszył budżet na media.
Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w okresie od stycznia do kwietnia br. na reklamach 9,96 mld zł. To 7,1 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).
Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 716,9 mln zł. Analiza wydatków tego marketera od początku br. wskazuje, że zamroził on nieco budżet na tradycyjne media - dynamika wydatków w omawianym okresie w porównaniu z tym samym okresem ub.r. wynosi zaledwie 0,1 proc. To z kolei powoduje, że dystans kolejnych w zestawieniu reklamodawców do lidera zmniejsza się.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska, która w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę o 10,8 proc. - z 208,9 do 231,5 mln zł.
Trzecia lokata należy do Natur Produkt Zdrovit. Ta firma wydała w mediach na wsparcie swoich marek 210,1 mln zł i miała najwyższą w skali roku dynamikę wydatków – zwiększyła je o 58,5 proc.
Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IV 2017 |
I-IV 2018 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
716 219 546 zł |
716 889 322 zł |
0,1 |
LIDL |
208 859 822 zł |
231 484 329 zł |
10,8 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT |
132 543 778 zł |
210 054 133 zł |
58,5 |
USP ZDROWIE |
160 146 025 zł |
174 080 022 zł |
8,7 |
TERG |
132 585 576 zł |
165 362 253 zł |
24,7 |
FERRERO POLSKA |
130 222 744 zł |
146 126 685 zł |
12,2 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
157 426 924 zł |
135 266 173 zł |
-14,1 |
METRO GROUP |
104 115 494 zł |
132 051 338 zł |
26,8 |
EURO-NET WARSZAWA |
89 637 971 zł |
130 304 577 zł |
45,4 |
ORANGE POLSKA |
119 037 166 zł |
125 000 531 zł |
5 |
Razem |
9 299 148 508 zł |
9 957 410 447 zł |
7,1 |
Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 największych, znaczący wzrost wydatków na reklamę odnotowała też firma Euro-Net Warszawa. W porównaniu z rokiem ub. zwiększyła je o 45,4 proc., do 130,3 mln zł.
O 24,7 proc. wzrosły wydatki na reklamę firmy Terg (do 165,4 mln zł), a wydatki Metro Group były większe o 26,8 proc. (wyniosły 132,1 mln zł).
USP Zdrowie zwiększyło budżet o 8,7 proc (do 174,1 mln zł), Ferrero Polska – o 12,2 proc. (do 146,1 mln zł), a Orange Polska – o 5 proc. (do 125 mln zł).
Jedynym reklamodawcą z rankingu 10 największych, który w skali roku zmniejszył budżet na reklamy w mediach jest Volkswagen Group Polska. Obniżył go o 14,1 proc., z 157,4 do 135,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, w dół Volkswagen Group Polska
PS. Sondaże w Rosji są akurat adekwatne do nastawienia ludzi tylko w PL się kity wciska jak w Rosji to ciężko i źle.