SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Do wydania nowego numeru National Geographic Polska nie ścięto ani jednego drzewa

Od czwartku, 22 kwietnia pojawi się w sprzedaży nowy numer National Geographic Polska (Burda Media Polska), który został wydrukowany na ekologicznym papierze. By mógł ukazać się cały nakład pisma nie ścięto ani jednego drzewa.

okładka National Geographic Polska/ fot. materiały prasoweokładka National Geographic Polska/ fot. materiały prasowe

Redakcja podkreśla, że od kilku lat podejmuje ważne tematy związane z ochroną Ziemi, od kwestii związanych z ekologią po wsparcie dla zagrożonych gatunków zwierząt.

- Naszą misją jest zwiększać świadomość konsumentów, czyli nas wszystkich, na temat tego, jak kupowane przez nas produkty, podejmowane działania, codzienne wybory wpływają na stan naszej planety. Dbałość o naturę i zdrowie planety skłoniła nas również do kolejnych proekologicznych działań. Od tego wydania magazyn National Geographic zmienia papier na ekologiczny całkowicie wyprodukowany z makulatury - komentuje Agnieszka Franus, redaktor naczelna magazynu.

Do wydrukowania całego nakładu nie ścięto ani jednego drzewa

Papier na którym powstała gazeta w 100 proc. pochodzi z recyklingu, posiada certyfikat Blue Angel przyznawany dla firm, które skupiają się na produkcji i przetwarzaniu surowców pod kątem ograniczania jej wpływu na środowisko naturalne. Mimo że pismo ukazało się w papierowej formie, do wydrukowania całego nakładu nie zostało ścięte ani jedno drzewo.

Polska edycja National Geographic powstaje w drukarni Quad, która w całości jest zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

- Majowe wydanie National Geographic Polska jest w całości poświęcone oceanom, ich tajemniczej głębi i znaczeniu, jakie mają dla nas. Opowiadamy o historii ich eksploracji, najnowszych odkryciach, nękających je problemach. O ich przyszłości, z którą związany jest również dobrostan naszego gatunku – objaśnia Agnieszka Franus, redaktor naczelna magazynu.

Pojawienie się nowego numeru magazynu na rynku zostanie wsparte kampanią promocyjną w tytułach prasowych, serwisach internetowych i social mediach wydawnictwa Burda Media Polska. Pismo będzie dostępne w sprzedaży od 22 kwietnia, liczy 116 stron i kosztuje 14,99 zł.

Dołącz do dyskusji: Do wydania nowego numeru National Geographic Polska nie ścięto ani jednego drzewa

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlg
Nie prościej nie drukować w ogóle?
odpowiedź
User
zawiedziony
Niestety, wylano dziecko z kąpielą. Jakość zdjęć, które są (były?) duszą tego magazynu na tym eko papierze jest fatalna. Wygląda to teraz jak jakiś Fakt czy Super Express, nie obrażając tych dwóch dzienników, bo one mają inny target. Ekologia - tak, głupota - nie. To może następny ruch to zdjęcia czarnobiałe, bo barwniki raczej eco nie są. A dziennikarze opisujący odległe zakątki świata niech tam docierają na piechotę, nie będzie problemu z emisją CO2. Te piękne zdjęcia na dobrym papierze więcej uczą wrażliwości na świat niż modne akcje ekologiczne.
odpowiedź
User
Pablo
NG to przede wszystkim zdjęcia a na tym papierze jakość zdjęć poszła mocno w dół... Fatalna decyzja!!!!
odpowiedź