„National Geographic” najchętniej kupowanym miesięcznikiem podróżniczym w I półroczu
W I półroczu br. wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2016 roku wyniosła 30 944 egz. Była ona o 8,70 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 21 217 egz., po spadku w skali roku o 4,82 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,42 proc. i uplasował się na poziomie 9 471 egz.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska).
Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 27,30 proc. i wyniosła 4 067 egz. Tytuł ten ukazywał się do marca br.
ZKDP | I półrocze | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 42 350 | 31 091 | 30 944 | 50 378 | 34 164 | 33 891 | -8,70% |
NG Traveler | 31 013 | 21 217 | 21 217 | 34 333 | 22 317 | 22 292 | -4,82% |
Podróże | 22 526 | 10 805 | 9 471 | 22 779 | 10 813 | 9 511 | -0,42% |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 11 877 | 4 930 | 4 067 | 21 333 | 7 538 | 5 594 | -27,30% |
W czerwcu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszył się o 16,40 proc. do 29 654 egz. - najbardziej w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (21 482 egz.; w dół o 5,85 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (11 002 egz.; do góry o 15,45 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu).
ZKDP | czerwiec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 42 300 | 29 897 | 29 654 | 45 500 | 36 016 | 35 470 | -16,40% |
Podróże | 23 000 | 12 251 | 11 002 | 23 000 | 10 831 | 9 530 | 15,45% |
NG Traveler | 33 000 | 21 482 | 21 482 | 34 000 | 22 816 | 22 816 | -5,85% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym miesięcznikiem podróżniczym w I półroczu