„National Geographic” liderem w segmencie pism podróżniczych, „Voyage” z największym spadkiem
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w kwietniu 2014 roku wyniosła 39 562 egz. i była o 10,21 proc. niższa niż rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,43 proc. i uplasował się na poziomie 23 254 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (Murator). W kwietniu br. sprzedał się on w liczbie 10 035 egz., po spadku w skali roku o 0,48 proc.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 18,73 proc. i wyniosła 9 451 egz.
ZKDP | kwiecień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 62 936 | 39 580 | 39 562 | 70 030 | 46 415 | 44 062 |
NG Traveler | 42 720 | 23 254 | 23 254 | 47 560 | 25 963 | 25 963 |
Podróże | 22 200 | 11 427 | 10 035 | 22 700 | 11 515 | 10 083 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 30 000 | 13 201 | 9 451 | 30 000 | 15 379 | 11 629 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 22,93 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Voyage”, a najwięcej stracił „National Geographic Polska” - było to 11,12 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 62 936 | 39 580 | 39 562 | 70 000 | 44 529 | 44 511 |
NG Traveler | 42 720 | 23 254 | 23 254 | 42 720 | 24 203 | 24 203 |
Podróże | 22 200 | 11 427 | 10 035 | 22 200 | 10 222 | 8 862 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 30 000 | 13 201 | 9 451 | 30 000 | 11 658 | 7 688 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” liderem w segmencie pism podróżniczych, „Voyage” z największym spadkiem
Kiedys bardzo dobry tytuł, ktoś wie?