SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nastroje konsumenckie coraz gorsze

Kryzys gospodarczy odbija się na nastrojach konsumentów. Ich pesymizm wyraźnie wzrósł w stosunku do i tak spadkowego względem nastrojów stycznia. Już prawie dwie trzecie Polaków spodziewa się wzrostu bezrobocia.

Kłopoty na światowych giełdach i słaby kurs złotego mają wydatny wpływ na nastroje Polaków. Jak pokazują wyniki badań Ipsos wskaźnik optymizmu spadł aż o 13 punktów i jest najniższy od końca 2001 roku, czyli okresu silnego spowolnienia gospodarczego.

Dodatkowo spadła również ocena klimatu gospodarczego (o 16 pkt), jak i skłonność do zakupów (10 pkt). Co ciekawe, w lutym obniżenie nastrojów w większym stopniu dotyczyło osób o ponadprzeciętnych dochodach (- 12 pkt), niż o dochodach poniżej średniej (- 8 pkt).

ipsos



Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 5 a 10 lutego 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1008 Polaków, którzy ukończyli 15 lat. Badanie przeprowadziła firma Ipsos.

  • Więcej informacji:
  • Ipsos

Dołącz do dyskusji: Nastroje konsumenckie coraz gorsze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl