SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najwięcej na reklamy w radiu wydał Aflofarm Farmacja

Na reklamę radiową w 2010 r. najwięcej przeznaczyła firma Aflofarm Farmacja Polska. Wszyscy czołowi marketerzy zwiększyli swoje wydatki w porównaniu z 2009 rokiem.

Jak pokazują dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla serwisu Wirtualnemedia.pl, w 2010 roku firma Aflofarm Farmacja Polska na reklamę w radiu przeznaczyła cennikowo 182,6 mln zł, czyli o 55 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej – o 68 proc. – takie wydatki wzrosły w przypadku PTK Centertel.

Swoje budżety reklamowe zwiększyli również pozostali z czołowych marketerów w radiu. I tak Polkomtel (operator sieci Plus) wydał 20 proc. więcej niż w 2009 roku, Euro-Net Warszawa (właściciel sieci RTV Euro AGD) – o 14 proc., a Metro Group (właściciel sieci Metro & Makro Cash and Carry, Real, MediaMarkt i Saturn ) – o 11 proc.

Ogółem budżety radiowe pięciu największych marketerów wzrosły o 28 proc., a wszystkich reklamodawców – o 17 proc. Analizując reklamę radiową z perspektywy nadawców, zdecydowanie największe wpływy osiągnęły RMF FM i Radio ZET (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich stacji).

Cennikowe wydatki reklamowe w radiu
  2010 2009
Aflofarm Farmacja Polska 182 611 496 zł 117 643 916 zł
Metro Group 91 516 756 zł 82 115 744 zł
Euro-Net Warszawa 80 057 841 zł 69 931 694 zł
Polkomtel 54 674 583 zł 45 302 033 zł
PTK Centertel 43 140 055 zł  - *
5 największych reklamodawców 452 000 731 zł 353 587 707 zł
wszyscy reklamodawcy 2 402 579 512 zł 2 045 531 827 zł
* zajmujący w 2009 roku to miejsce Glaxosmithkline Consumer Healthcare cennikowo wydał 38 847 902 zł, natomiast PTK Centertel - 25 703 219 zł


 

Dołącz do dyskusji: Najwięcej na reklamy w radiu wydał Aflofarm Farmacja

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
antypisułarka
czy to nie ta firma od żanetkaleta>?
0 0
odpowiedź
User
Mój nick
Twoje hemoroidy sponsorują polską radiofonię :-)
0 0
odpowiedź
User
lubiekawezrana
co jest wazne - aflofarm ma 70% znizki w radio wiec jest szansa ze inni zaplacili wiecej bo chyba nikt nie ma takiej przebitki w mediach jak aflofarm
0 0
odpowiedź