Interia ma dziennie dwa razy wyższy ruch niż Gazeta.pl, o2.pl przyciąga na najdłużej (TOP20)
Interia.pl w skali dnia notuje ponad dwa razy wyższą odwiedzalność niż Gazeta.pl. Onet wyprzedza WP.pl pod względem liczby użytkowników, ale ma prawie dwa razy mniej odsłon. Najwięcej czasu przeciętny odwiedzający spędza na o2.pl.
W tygodniu od 9 do 15 kwietnia ze stron i aplikacji Google korzystało średnio 14,75 mln realnych użytkowników dziennie. Każdego dnia wykonywali tam przeciętnie 230,03 mln odsłon oraz spędzali po 30 minut i 19 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Grupa Google jest zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmujący drugie miejsce Facebook notował średnio po 8,51 mln odwiedzających i 147,06 mln odsłon dziennie, strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska - 6,45 mln użytkowników i 135,32 mln odsłon, strony i aplikacje Grupy Onet-RAS Polska - 6,34 mln użytkowników i 92,63 mln odsłon, a YouTube - 6,04 mln użytkowników i 39,61 mln odsłon.
Grupa Wirtualna Polska zanotowała 40 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu dnia, Facebook - 36 minut i 12 sekund, a Grupa Onet-RAS Polska - 27 minut i 17 sekund.
Grupa Interia miała przeciętnie 4,5 mln użytkowników i 40,57 mln odsłon. Zajmujące kolejne miejsca wydawcy serwisów sprzedażowych Grupa Allegro i Grupa OLX miały mniej odwiedzających (odpowiednio 3,98 i 3,96 mln), ale więcej odsłon (62,24 i 78,58 mln).
Jeśli chodzi o nadawców telewizyjnych, to Grupa TVN z 1,59 mln użytkowników i 6,53 mln odsłon wyprzedza Grupę Cyfrowy Polsat (1,36 mln użytkowników i 4,68 mln odsłon).
Google.pl miało każdego dnia średnio 13,38 mln użytkowników i 190,27 mln odsłon, a Google.com - 5,63 mln użytkowników i 36,46 mln odsłon.
Średni czas korzystania z Facebooka (36 minut i 12 sekund) był ponad dwa razy wyższy niż w przypadku YouTube’a (15 minut i 42 sekundy).
Onet.pl wyprzedził WP.pl pod względem liczby użytkowników (4,6 mln wobec 4,28 mln), ale miał zdecydowanie mniej odsłon (53,07 mln wobec 102,56 mln) oraz krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego (26 minut i 33 sekundy wobec 36 minut i 39 sekund).
Najdłuższy średni czas spędzany przez użytkownika osiągnęło o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 44 minuty i 9 sekund. Za to na Accuweather.com ten wskaźnik wyniósł tylko minutę i 12 sekund, na Ceneo.pl - 4 minuty i 9 sekund, a na Money.pl - 7 minut i 44 sekundy.
Interia.pl zanotowała 3,08 mln użytkowników, 24,38 mln odsłon oraz 21 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast Gazeta.pl miała 1,45 mln użytkowników, 8,39 mln odsłon oraz 9 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania.
Na komputerach Grupa Google z 11,02 mln użytkowników i 151,79 mln odsłon miał większą niż ogółem przewagę nad Facebookiem (6,81 mln użytkowników i 69,33 mln odsłon).
Grupa Wirtualna Polska we wszystkich wskaźnikach wyprzedziła Grupę Onet-RAS Polska. Pierwszy wydawca miał 4,06 mln użytkowników, 89,6 mln odsłon oraz 42 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 3,6 mln użytkowników, 41 mln odsłon oraz 28 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania.
Najwięcej czasu przeciętny użytkownik spędził w serwisach i aplikacjach Grupy TVN - po 43 minuty i 56 sekund. Natomiast w przypadku stron Grupy Polska Press ten wskaźnik wyniósł tylko 3 minuty i 19 sekund.
Onet.pl miał minimalnie więcej użytkowników niż WP.pl (3 mln wobec prawie 3 mln), a przy tym ponad dwa razy mniej odsłon (32,61 mln wobec 73,26 mln) oraz zdecydowanie krótszy średni czas spędzony przez odwiedzającego (27 minut i 32 sekundy wobec 36 minut i 33 sekund).
Z o2.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 41 minut i 55 sekund, z Ceneo.pl - jedynie przez 5 minut i 33 sekundy, a z Wikipedii - przez 6 minut i 32 sekundy.
o2.pl osiągnęło wyższą odwiedzalność (941,5 tys. użytkowników i 8,31 mln odsłon) niż Gazeta.pl (812,6 tys. użytkowników i 4,44 mln odsłon).
Na smartfonach i tabletach Grupa Onet-RAS Polska z 3,68 mln użytkowników i 51,63 mln odsłon wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska (3,43 mln użytkowników i 45,72 mln odsłon), ale zanotowała krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego (19 minut i 19 sekund wobec 25 minut i 8 sekund).
Obaj wydawcy wyprzedzili Facebooka, który zanotował 2,53 mln użytkowników, 77,73 mln odsłon oraz 45 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania. Pod tym ostatnim względem to Facebook jest liderem.
YouTube znalazł się dopiero na dziesiątym miejscu - z 1,15 mln użytkowników, 14,22 mln odsłon oraz 17 minutami i 38 sekundami średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W mobile’u to Google.pl jest najpopularniejszym serwisem (w omawianym okresie miał 5,65 mln użytkowników i 63,28 mln odsłon dziennie), wyprzedzając m.in. Google.com (2,34 mln użytkowników i 13,92 mln odsłon).
Onet.pl wyprzedził WP.pl pod względem liczby użytkowników (2,23 mln wobec 1,88 mln(, ale miał mniej odsłon (20,46 mln wobec 29,3 mln) oraz krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego (17 minut i 40 sekund wobec 25 minut i 7 sekund).
Na Facebooku przeciętny użytkownik spędził 45 minut i 31 sekund dziennie, na o2.pl - 40 minut i 55 sekund, a Pudelek.pl - 26 minut i 45 sekund.
Dołącz do dyskusji: Interia ma dziennie dwa razy wyższy ruch niż Gazeta.pl, o2.pl przyciąga na najdłużej (TOP20)
Derick
DeRick