Mondelez planuje zwiększenie wydatków na media w II połowie roku
Mondelez International, właściciel takich marek, jak Oreo czy Milka planuje „znacznie zwiększyć” wydatki na media w drugiej połowie 2020 roku.
- Mamy nadzieję na znaczny wzrost naszych inwestycji w mediach w porównaniu do ubiegłego roku w drugiej połowie roku, przy jednoczesnym utrzymaniu naszych zysków i strat w oczywisty sposób. Myślę, że może to mieć duży wpływ na reakcję konsumentów – powiedział Dirk Van de Put, prezes firmy.
Mondelez planuje również „znacznie zmniejszyć” liczbę innowacyjnych projektów, nad którymi pracuje. - Zawsze mieliśmy wiele innowacyjnych projektów - powiedziałbym, że nie zawsze najbardziej przydatnych. Pracujemy nad tym, aby uprościć naszą działalność – poinformował Van de Put. Dodał, że firma odnotowała wzrost popytu na rynkach rozwiniętych, gdzie konsumenci znacznie zwiększyli kwotę, którą wydają w supermarketach.
Firma odnotowała wzrost organiczny w I kwartale br. o 6,4 proc., a przychody netto wzrosły o 2,6 proc. do 6,71 mld dolarów. W Europie przychody netto wzrosły o 1,3 proc., do 2,58 mld euro, podczas gdy wzrost organiczny wyniósł 4,3 proc.
Dołącz do dyskusji: Mondelez planuje zwiększenie wydatków na media w II połowie roku