Mobilna reklama w Japonii
Nawet w Japonii, gdzie posiadanie zaawansowanych multimedialnychtelefonów komórkowych jest normą, wielu reklamodawców nie jestzainteresowanych wykorzystywaniem przestrzeni mobilnej w swoichkampaniach.
Z badania przeprowadzonego przez Nikkei Advertising ResearchInstitute (NARI) wynika, że blisko 62 procent japońskich marketerównie jest zainteresowanych wykorzystywaniem mobilnych reklam -informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Wśród tych, którzy takie zainteresowanie wyrazili,najpopularniejsze są reklamy obrazkowe, banery i reklamy w mobilnejpoczcie e-mail. Jeszcze większe zainteresowanie tymi trzemaformatami wyrazili marketerzy, którzy już w przeszłości korzystaliz mobilnych reklam.
Według firmy badawczej Seed Planning, wydatki na mobilną reklamęw Japonii wyniosą w 2011 roku 250 miliardów jenów (2,7 miliardaUSD), w porównaniu ze 100 miliardami jenów (964 mln USD) w rokubieżącym i 81,5 miliarda jenów w roku ubiegłym.
Z kolei eMarketer szacuje, że w całym regionie Azji i Pacyfikuwydatki te w 2011 roku wyniosą 5,3 miliarda dolarów. Zdecydowanawiększość tej sumy (4,3 mld USD) ma zostać wydana na reklamy wwiadomościach tekstowych.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Mobilna reklama w Japonii