SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mężczyźni w kobiecych rolach parodiują seksistowskie reklamy (wideo)

Serwis BuzzFeed opublikował klip wyśmiewający stereotypowe przedstawianie kobiet w reklamach, zwłaszcza w relacjach z mężczyznami. W filmiku to faceci wcielają się w typowe role, które marketingowcy wyznaczają kobietom.

„Reklamy mają w zwyczaju pokazywać kobiety w prowokacyjnych pozach bez względu na to, jaki produkt jest promowany, dlatego postanowiliśmy przerobić trzy spoty, zastępując w nich kobiety mężczyznami” - napisali redaktorzy Buzzfeedu, zapowiadając swój klip.

Wideo jest parodią trzech reklam prezentujących kobiety w trzech typach stereotypowych ról: służenie mężczyznom, bycie pięknością zestawioną z nieatrakcyjnym facetem oraz seksualizacja jedzenia. Pierwszą sytuację pokazuje spot chipsów Doritos, drugą - reklama rejestrującej domeny internetowe firmy GoDaddy (pierwszy raz pokazana podczas zeszłorocznego SuperBowl - zobacz wszystkie tamte spoty), a trzecią - reklama sieci fastfoodów Hardee's.

W każdej przeróbce nie tylko mężczyźni wcielają się w role atrakcyjnych kobiet, lecz również kobiety odgrywają towarzyszących im mężczyzn. „Oglądanie mężczyzn takich jak ci jest absurdalne …więc czemu nie jest tak w przypadku kobiet”? - pytają autorzy na końcu klipu.

Zamieszczone w weekend wideo cieszy się dużą popularnością - do środy zanotowało na YouTube ponad 2 mln obejrzeń, zyskało też 14 tys. pozytywnych ocen („łapek w górę”) przy tysiącu negatywnych. O klipie poinformowało też wiele innych serwisów.

Dołącz do dyskusji: Mężczyźni w kobiecych rolach parodiują seksistowskie reklamy (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
Reklamy przedstawiające spoconego robola żłopiącego piwo też promują stereotypy ... nikt nie narzeka. Nie popadajmy w paranoję. Nikt przecież nie zmusza nikogo do brania udziału w reklamach.
odpowiedź