Menedżerowie stawiają na różnorodność produktów i niestandardowąkomunikację
Dwie trzecie polskich menedżerów przewiduje, że w najbliższychtrzech latach skróci się cykl życiowy produktów, a większy udziałbędą mieć te niszowe - pokazuje badanie Millward Brown SMG/KRC.Prawie połowa sądzi, że na znaczeniu zyskają innowacyjne produkty iniestandardowa komunikacja.
Z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wynika,że 63 proc. polskich menedżerów uważa, że w ciągu najbliższychtrzech lat istniejące produkty będą szybko zastępowane przez nowe,a większy udział zyskają te niszowe. Natomiast połowa respondentówsądzi, że towary i usługi będą się różnicować, podczas gdy jednatrzecia przewiduje odwrotną tendencję. Zdaniem 46 proc.ankietowanych liczba marek na rynku będzie się zwiększać, a wopinii 32 proc. - maleć. 60 proc. badanych uważa, że marki będąrozszerzane na nowe kategorie produktowe, podczas gdy 18 proc. nieprzewiduje takiej tendencji.
Zdaniem 43 proc. polskich marketerów w najbliższych trzechlatach na znaczeniu zyskają nowatorskie produkty, a w opinii 38proc. - niestandardowa komunikacja. Jedynie co dziesiąty respondentuważa, że istotniejszą rolę będą odgrywać kampanie w mediach, atylko co jedenasty wskazuje w tej funkcji public relations isponsoring.
Z kolei wśród czynników najważniejszych w ociągnięciu sukcesunajczęściej wymieniana jest konsekwencja i ciągłość działańkomunikacyjnych. Nieco mniej ankietowanych wskazuje naniestandardowe działania komunikacyjne i rozpoznanie potrzebkonsumentów.
Badanie prognoz polskich menedżerów zostało przeprowadzone wpaździerniku przez Millward Brown SMG/KRC z inicjatywy firmy TouchIdeas. Ankiety objęły 177 osób zajmujących stanowiska prezesów,członków zarządu, dyrektorów, menedżerów lub kierowników.
Dołącz do dyskusji: Menedżerowie stawiają na różnorodność produktów i niestandardowąkomunikację