mBank prezentuje nową strategię. Chce być liderem zrównoważonej bankowości i ESG
mBank ogłosił strategię na lata 2021-2025 „Od ikony mobilności do ikony możliwości”. W ciągu najbliższych lat mBank chce stać się liderem zrównoważonej bankowości i ESG, aktywnie finansować zielone inwestycje oraz upowszechniać cyfrową obsługę i sprzedaż. Kluczowe będą także cyberbezpieczeństwo, a w warstwie biznesowej - efektywność i ostrożne zarządzanie ryzykiem.
Nowa strategia Grupy mBanku „Od ikony mobilności do ikony możliwości” została opracowana na lata 2021-2025. Definiuje ambitne kierunki rozwoju, odpowiadając na to, jak zmienia się świat, klienci i sama organizacja. mBank zamierza pozostać cyfrowym liderem, być bezpieczny i wygodny dla klientów.
Istotną częścią tej strategii jest agenda ESG, obejmująca inicjatywy środowiskowe i społeczne oraz ład korporacyjny. To kompleksowe zagadnienie: biznesowe, regulacyjne, dotyczące relacji z klientami i partnerami biznesowymi, a także środowiska pracy i kultury organizacyjnej. mBank ma ambicję przewodzić w tym obszarze.
– Nasza nowa strategia umocni pozycję mBanku wśród najlepszych instytucji finansowych w Polsce, a jednocześnie pomoże spółce osiągnąć lepszą wycenę i być atrakcyjnym dla inwestorów. mBank będzie dobrym miejscem pracy, otwartym na pracowników i ich potrzeby – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
mBank "partnerem klientów na całe życie"
W części detalicznej, bank chce być partnerem dla klientów na całe życie. Swoje wysiłki skoncentruje na precyzyjnym zrozumieniu ich potrzeb oraz zmieniających się preferencji, aby trafnie odzwierciedlać je w ofercie.
Udzielenie kredytu hipotecznego będzie odbywać się cyfrowo, dzięki czemu instytucja chce być w pierwszej trójce kredytodawców. Wkrótce uruchomi też własne towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które odpowie na potrzeby bogacących się klientów.
– Poszerzymy też ofertę dla młodych. Na nich skoncentrujemy działania akwizycyjne. Dzięki temu utrzymamy atrakcyjną strukturę wiekową klientów i pozyskamy milion nowych do końca 2025 roku – mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
– Jako lider bankowości mobilnej chcemy, aby w ciągu kilku lat połowa sprzedaży i obsługi klienta odbywała się w kanale mobilnym. Aby to osiągnąć, wprowadzimy w naszej aplikacji nowe usługi, które ułatwią załatwianie spraw online – dodaje Kocik.
W najbliższych latach bank zaoferuje asystenta płatności, pomagającego zarządzać finansami, oraz udostępni miejsce do bezpiecznego przechowywania dokumentów klientów.
Bank będzie też wspierać ludzi przedsiębiorczych i małe firmy. Udostępni im panel do zarządzania biznesem, wspierający ich w codziennej działalności: od spraw administracyjnych, przez księgowość, aż po zagadnienia prawne.
mBank stawia na rozwój e-commerce i bankowość mobilną
mBank będzie zwiększać udział w obsłudze segmentu e-commerce. W praktyce oznacza to wsparcie internetowych sprzedawców, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej (segment małych i średnich przedsiębiorstw).
Sprzedających i kupujących będzie obsługiwać m.in. dzięki znanym już narzędziom, bramce płatności mBanku – Paynow oraz mOkazjom, które zmienią się w platformę e-commerce.
Do 2025 roku 90 proc. klientów będzie podpisywać umowy elektronicznie.
Proces kredytowy dla klientów korporacyjnych zostanie gruntownie przebudowany, aby był bardziej przyjazny i przewidywalny. Dzięki temu lepiej odpowie na ich potrzeby biznesowe, a bankowi pozwoli efektywnie rosnąć i utrzymywać koszty ryzyka pod kontrolą.
– Zapewnimy 10 mld złotych finansowania zielonym branżom, takim jak OZE, elektromobilność i recykling. Chcemy być liderem ekotransformacji – mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
Bank będzie skupiać się na klientach z perspektywicznych branż, a tych z tradycyjnych sektorów wspierać m.in. finansując ich zieloną transformację.
Zrównoważony rozwój i ESG
Agenda ESG zaczyna odgrywać coraz większą rolę w funkcjonowaniu instytucji finansowych.
– W perspektywie tej strategii może stać się jednym z najważniejszych kryteriów oceny banku przez inwestorów, pracowników i klientów, których transformację będziemy wspierać. Dlatego mamy ambicję, by mBank był liderem zrównoważonej bankowości – mówi Marek Lusztyn, wiceprezes mBanku ds. zarządzania ryzykiem.
Każdy wprowadzany do oferty produkt będzie oceniany pod kątem jego wpływu na środowisko i społeczeństwo. Czynniki ESG znajdą się też w kryteriach oceny pracy ponad 100 kluczowych menedżerów mBanku.
Do 2050 roku mBank stanie się w pełni neutralny klimatycznie, a do 2030 roku osiągnie neutralność klimatyczną w zakresie pierwszym i drugim.
Bank będzie też wymieniać flotę na pojazdy o niskiej emisyjności, zmniejszać ilość odpadów, wciąż eliminować papier z procesów oraz plastikowe karty.
Nadal zamierza też wspierać cele społeczne. Mowa o współpracy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, programach edukacji matematycznej, finansowanych przez mFundację, a także wsparciu młodych artystów w projekcie „m jak malarstwo”.
Dołącz do dyskusji: mBank prezentuje nową strategię. Chce być liderem zrównoważonej bankowości i ESG