Mateusz Galica po 20 latach odszedł z Kantara, rusza z butikiem doradczym Lata Dwudzieste
Mateusz Galica, ostatnio członek zarządu i project leader w firmie badawczej Kantar odszedł z niej po 20 latach pracy. Wspólnie z Martą Marczuk otworzył zielony butik doradczy pod nazwą Lata Dwudzieste.
Mateusz Galica w rozmowie z Wirtualnemedia.pl wyjaśnia, że Lata Dwudzieste to ma być wyspecjalizowana agencja zajmująca się doradztwem w obszarze transformacji firm i organizacji w taki sposób, by działały w sposób bardziej przyjazny środowisku.
Dodaje, że raport „Ziemianie atakują” Kantara wskazał, że 72 proc. Polaków jest zaniepokojonych stanem środowiska i wymaga od przywódców (zarówno w polityce jak i w biznesie) natychmiastowego działania. 88 proc. CEO’s na świecie twierdzi z kolei, że gospodarki i biznes powinny przeskoczyć na tor zrównoważonego rozwoju (badanie United Nations Global Compact z 2019 roku). Największe agencje doradcze także rekomendują inwestowanie w te firmy, które mają w swych założeniach strategicznych zrównoważony rozwój.
CZYTAJ TAKŻE: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista
- Marka Lata Dwudzieste to opowieść o analogii do sytuacji sprzed stulecia. W latach dwudziestych XX w., po wojnie i ustąpieniu pandemii grypy, gospodarki zaczęły szybko się rozwijać, powstały demokracje, nastąpiła zmiana w prawach człowieka, kobiety uzyskały nową rolę społeczną. Technologie takie jak radio, kino, lotnictwo i dostępne dla mas samochody, zmieniły życie społeczne i gospodarcze. W atmosferze swingu i charlestona ludzkość rozwijała się beztrosko, aż doszło do Wielkiego Kryzysu, a później wojny. Dziś, sto lat później, znów stoimy u progu lat dwudziestych. Znów bawimy się i konsumujemy, podobnie jak przed stu laty korzystamy z rozwoju technologii. Okazuje się jednak, że według raportów OZN i Intergovernmental Panel for Climate Change, mamy znów mniej więcej dekadę, żeby zapobiec Wielkiemu Kryzysowi Klimatycznego. Równowaga w środowisku naturalnym to podstawa równowagi w gospodarce i życiu społecznym. Jak łatwo jest ją stracić, pokazał choćby wirus COVID-19 - mówi Wirtualnemedia.pl Mateusz Galica.
Oferta Lat Dwudziestych jest skierowana przede wszystkim do dużych firm oraz instytucji publicznych - do tych, których działania mogą przełożyć się na realne zmiany w relacji człowiek - środowisko naturalne. Lata Dwudzieste będą pracowały na zasadzie think tanku i współpracy z siecią ekspertów w dziedzinie zmian klimatycznych, środowiska naturalnego, badań rynkowych, komunikacji, strategii oraz UX. Firma współpracuje blisko z United Nations Global Compact oraz z Kantar Polska. Ma także prawa do wykorzystania i rozwoju projektu „Ziemianie atakują”. Lata Dwudzieste będą pomagać wymyślać i wdrażać działania strategiczne i taktyczne w oparciu o wiedzę o klimacie oraz wiedzę o rynku i konsumentach.
Zespół Lat Dwudziestych tworzą na razie Mateusz Galica (jako prezes) i Marta Marczuk jako partner (dotychczas w zespole Creative House w Kantarze). Oboje pracowali przy wielkim raporcie „Ziemianie atakują”, który opisał stan katastrofy klimatycznej i gotowość do zmian polskich konsumentów.
Mateusz Galica był związany z branżą badawczą od 1999 roku, kiedy rozpoczął pracę w Ośrodku Badania Opinii Publicznej. Pełnił tam funkcję dyrektora marketingu. Później, już w TNS OBOP, był dyrektorem strategicznym. W strukturach Kantara pełnił funkcję członka zarządu oraz szefa Creative House, zespołu ds. komunikacji oraz wsparcia zespołów badawczych przy większych projektach. Członek PTBRiO, do 2020 prezes zarządu tej organizacji.
Marta Marczuk, od 2018 roku w Kantarze jako creative idea designer, pracowała m.in. przy projekcie „Ziemianie atakują”, wcześniej pracowała jako freelancer w obszarze designu i fotografii.
W kwietniu 2020 roku Mateusz Galica i Marta Marczuk zostali przyjęci do programu Balticlead, organizowanego przez Uniwersytet Sztokholmski i Swedish Resilience Center. Program gromadzi wybranych liderów zmian w obszarze relacji człowiek-Ziemia w krajach bałtyckich oraz w krajach Europy Środkowej. Celem Balticlead jest wymiana wiedzy oraz stworzenie sieci liderów transformacji organizacji w kierunku zrównoważonego rozwoju, jako że jest to dziedzina młoda i brak zarówno literatury, jak i case studies.
Dołącz do dyskusji: Mateusz Galica po 20 latach odszedł z Kantara, rusza z butikiem doradczym Lata Dwudzieste