Marka Lush tnie wydatki na reklamę w Google
Producent kosmetyków, firma Lush zapowiedział zmniejszenie inwestycji reklamowych w Google o jedną trzecią. Marka chce wchodzić w interakcje z klientami w bardziej „etycznych” przestrzeniach cyfrowych.
Lush planuje przekierować budżety do mniejszych firm technologicznych i rozwiązań typu open source, aby móc wchodzić w interakcje z klientami w bardziej „etycznie zdrowych” przestrzeniach cyfrowych.
Jak poinformował Tobias Kruse, kierownik ds. strategii rozwoju i komunikacji w Lush Global Digital Limited marka "opuściła" Instagrama, Facebooka i TikToka, wszystkie media należące do Meta już w 2021 roku, a było to poprzedzone długim procesem. Powiedział, że firma nie chce, aby jej klienci pozostawali z nią w kontakcie za pośrednictwem platform, które mogą być szkodliwe dla nich i dla ich zdrowia.
Bez social mediów i bez Google Ads
Kruse podkreślił, że decyzja o opuszczeniu social mediów jest podtrzymywana, a teraz dodatkowo marka obetnie budżety reklamowe na Google Ads. Zmiana te wejdzie w życie od 1 lipca br.
Lush nadal jest aktywny na YouTube, LinkedIn i Twitterze. Nowa strategia Lusha została ogłoszona przez Jacka Constantine'a, dyrektora ds. cyfrowych, który dokonuje przeglądu dużych wydatków na technologię.
Dzięki własnym badaniom firma Lush odkryła, że tylko 52 proc. konsumentów uważa Google i Amazon za wiarygodne źródła informacji etycznych. Badanie wykazało, że kolejne 57 proc. badanych uważa, że duże marki i korporacje dominują w technologii i kulturze online. Ponad połowa (55 proc.) chce, aby wielkie technologie miały mniejszą kontrolę online.
Jaka będzie przyszłość Lush?
Wszystko, co jest teraz projektowane, budowane i wypuszczane przez Lush, będzie wykorzystywać technologię open source.
Technologie te muszą zostać udostępnione na licencji zatwierdzonej przez OSI i zwrócić społecznościom otwartym swoje badania i kod na licencji zatwierdzonej przez OSI. Firma zapowiedziała, że będzie również aktywnie zaangażowana w Web3 , ponieważ dostrzegła „niekończące się możliwości” w tej przestrzeni.
Lush testuje też metaverse - w tym miesiącu marka uruchomiła przestrzeń w DecentraLand – zdecentralizowanej autonomicznej organizacji (DAO), którą zarządzają jej użytkownicy.
Nowa polityka reklamowa zostanie wdrożona we wszystkich 48 krajach, w których działa Lush.
Dołącz do dyskusji: Marka Lush tnie wydatki na reklamę w Google