'Mamuśki' nie są hitem Polsatu
Serial komediowy 'Mamuśki' dał Polsatowi pozycję lidera oglądalności w czasie jego emisji. Ale widownia sitcomu z tygodnia na tydzień topnieje.
Trzy pierwsze odcinki serialu komediowego Polsatu „Mamuśki” obejrzało średnio 2,53 mln widzów przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 22,11 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jeszcze lepsze wyniki osiągnęła produkcja w grupie widzów w wieku 16-49 lat, gdzie udziały wyniosły 23,84 proc.
Jednak z odcinka na odcinek serial ma coraz mniejszą widownię. Podczas gdy pierwszy epizod przyciągnął przed ekrany 3,1 mln widzów, to odcinek nadany w ostatni czwartek obejrzało już niemal milion widzów mniej.
Wszyscy 4+ | |||
Data | AMR | AMR % | SHR % |
01-03-2007 | 3 105 285 | 8,63% | 25,31% |
08-03-2007 | 2 347 135 | 6,52% | 21,89% |
15-03-2007 | 2 150 557 | 5,98% | 18,93% |
średnia | 2 530 157 | 7,03% | 22,11% |
16-49 | |||
Data | AMR | AMR % | SHR % |
01-03-2007 | 1 594 854 | 8,43% | 27,51% |
08-03-2007 | 1 264 203 | 6,68% | 24,98% |
15-03-2007 | 1 085 082 | 5,74% | 19,15% |
średnia | 1 312 657 | 6,94% | 23,84% |
Mimo spadającej oglądalności, w czasie emisji „Mamusiek” to właśnie Polsat jest liderem pod względem udziałów w rynku. Silnie zagraża mu jednak TVN, który będąc na drugim miejscu, traci do Polsatu jedynie niewiele ponad 50 tys. widzów (stacja emituje wtedy filmy fabularne).
Wszyscy 4+ | |||
AMR | AMR % | SHR % | |
Mamuśki - Polsat | 2 530 157 | 7,03% | 22,11% |
TVN | 2 475 780 | 6,88% | 21,72% |
TVP2 | 1 949 616 | 5,42% | 17,10% |
TVP1 | 1 186 155 | 3,30% | 10,40% |
Dzięki „Mamuśkom” Polsat poprawił wyniki czwartkowego pasma 22.00 – 22.25. Programy emitowane przez tę stację rok temu o tej właśnie porze przyciągały bowiem średnio 1,92 mln widzów przy udziałach w rynku wynoszących 15,58 proc., zaś w grupie 16-49 było to 1,15 mln osób, a udziały wyniosły 18,24 proc.
Wśród widzów serialu „Mamuśki” dominują kobiety, osoby w wieku powyżej 45 lat, mieszkańcy wsi i mniejszych miast, posiadający wykształcenie podstawowe.
ADH % | ||
Płeć | Mężczyźni | 43,30% |
Kobiety | 56,70% | |
Wiek | 4- 9 | 1,94% |
10- 15 | 4,00% | |
16 - 19 | 2,86% | |
20 - 24 | 5,37% | |
25 - 29 | 9,78% | |
30 - 34 | 7,35% | |
35 - 39 | 7,98% | |
40 - 44 | 6,85% | |
45 - 49 | 11,70% | |
50 - 54 | 11,69% | |
55 - 59 | 10,51% | |
60+ | 19,96% | |
Wlk.miasta | Wieś | 37,25% |
< 50 tys. | 27,17% | |
50-100 tys. | 6,15% | |
100-200 tys. | 9,32% | |
> 200 tys. | 20,11% | |
Zawód | Top management | 7,22% |
Pracownicy szczebla średniego | 10,81% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 23,15% | |
Emeryci | 35,14% | |
Inne | 23,69% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 52,79% |
Średnie | 30,91% | |
Wyższe | 10,35% | |
Inne | 5,94% |
Sitcom „Mamuśki” opowiada o perypetiach świeżo upieczonej pary małżeńskiej, która usiłuje ułożyć sobie po ślubie stosunki ze swoimi teściami. Głównymi bohaterami są młodzi warszawiacy Patrycja i Mirosław, którzy postanawiają się pobrać. On jest monterem telewizji kablowej, a ona pracownikiem międzynarodowej agencji reklamowej, gdzie wykonuje podrzędne i niezbyt kreatywne zadania. Różnica w wykształceniu nie jest dla nich żadną przeszkodą. Jednak zupełnie co innego sądzą rodzice bohaterów dla których ten ślub to mezalians. Próbują więc zniechęcić zakochanych do siebie.
Dołącz do dyskusji: 'Mamuśki' nie są hitem Polsatu