Małgorzata Golińska dyrektorką ds. rozwoju cyfrowego PMPG Polskie Media, „Wprost” na razie bez e-wydania
W połowie kwietnia Małgorzata Golińska zaczęła pracę jako dyrektor ds. rozwoju cyfrowego PMPG Polskie Media, wydawcy m.in. „Do Rzeczy” i Wprost.pl. Tygodnik „Wprost” po tym jak zniknął z druku, na razie nie ukazał się w zapowiadanej formie cyfrowej.
Małgorzata Golińska zajmuje się w PMPG Polskie Media doradztwem w przygotowaniu i wdrożeniu strategii wydawniczej i rozwoju produktów oraz kierowaniem procesami transformacji cyfrowej w firmie.
- Moim zadaniem jest przeprowadzić proces transformacji cyfrowej organizacji, wyznaczając strategiczne kierunki, wspomagając zespół i zapewniając rozwój produktów digitalowych. Wierzę , że moje doświadczenie zawodowe i umiejętności związane z rozwojem biznesów mediowych pozwolą na podejmowanie śmiałych decyzji i wprowadzanie wielu innowacji - komentuje Golińska.
- Kiedy ogłosiliśmy zakończenie wydawania drukiem tygodnika „Wprost” zapowiedziałem, że mamy konkretny plan, który będziemy z determinacją realizować. Obecna sytuacja związana z COVID-19 - trudna dla wielu firm i wydawnictw - jest szansą, którą chcemy wykorzystać. W marcu trafiliśmy do TOP20 wydawców internetowych, zajmując w zestawieniu 19 miejsce. Nie jest to nasze ostatnie słowo - zapowiada Michał M. Lisiecki, założyciel i większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. serwisy internetowe firmy, na czele z Wprost.pl i DoRzeczy.pl, zanotowały 10,49 mln użytkowników, 124,55 mln odsłon oraz 3 minuty i 7 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Małgorzata Golińska poprzednio przez półtora roku była dyrektor obszaru lifestyle i zdrowie w Wirtualnej Polsce, rozstała się z firmą jesienią ub.r. Z kolei od lutego do lipca 2018 roku była pełnomocnikiem zarządu Kino Polska TV ds. kanałów naziemnych.
Przedtem przez 10 lat Golińska pracowała w spółce ZPR Media SA, m.in. jako wiceprezes i dyrektor zarządzający. Początkowo była tam dyrektor wydawniczą „Super Expressu”, a potem odpowiadała przede wszystkim za przygotowanie i funkcjonowanie kanału muzycznego Polo TV oraz produkcje rozrywkowe dla wszystkich kanałów Grupy ZPR Media. Wcześniej była dyrektor zarządzającą bezpłatnej gazety codziennej „Metropol” oraz media group managerem w domu mediowym Mindshare Polska.
„Wprost” na razie bez e-wydania
W pierwszej połowie kwietnia ukazał się ostatni numer wersji drukowanej „Wprost”. Rezygnację z niej PMPG Polskie Media uzasadniała m.in. gospodarczymi skutkami epidemii koronawirusa. Zaznaczyła, że drukowana wersja tygodnika przynosiła w ciągu roku szacunkowo ok. 9,3 mln zł przychodów i wygenerowała ok. 8,5 mln zł kosztów.
- Marka „Wprost” jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać - zapowiedział Michał M. Lisiecki. Przy czym na razie nie ukazało się żadne e-wydanie tygodnika w nowej odsłonie.
Większość dziennikarzy z redakcji wersji drukowanej tygodnika „Wprost” nie otrzymała propozycji pracy w zapowiadanym wydaniu internetowym pisma. Część dostała za to wypowiedzenia lub rozwiązania umów. - Tym dziennikarzom złożymy zamówienia wierszówkowe - zapowiadał Michał M. Lisiecki pod koniec marca.
PMPG Polskie Media z odpisami na ponad 10 mln zł
Pod koniec grudnia ub.r. PMPG Polskie Media zdecydowała się dokonać odpisów w kwocie 9,76 mln zł na należności z pożyczek i obligacji. 9,64 mln zł z tej kwoty dotyczy należności od spółki Capital Point, której właścicielem jest cypryjska firma Lisiecki Investments kontrolowana przez Michała M. Lisieckiego. Natomiast pod koniec sierpnia utworzyła odpisy w wysokości 485,7 tys. zł, jako powód podając „wątpliwość co do możliwości spłaty należności przez dłużników”.
Natomiast w drugiej połowie lutego br. PMPG obniżyła z 4,405 do 2,198 mln zł wartość bilansową posiadanej nieruchomości w Piasecznie pod Warszawą. W konsekwencji wynik netto firmy za ub.r. zmaleje o 2,207 mln zł.
Od połowy sierpnia ub.r. PMPG Polskie Media prowadzi przegląd opcji strategicznych, w ramach którego bierze pod uwagę m.in. pozyskania inwestorów oraz sprzedaż i kupno aktywów. W połowie października Michał M. Lisiecki sprzedał 290 tys. akcji spółki stanowiących 2,86 proc. jej kapitału zakładowego. Nadal ma 58,3 proc. jej akcji.
PMPG Polskie Media na rynku mediów jest obecna poprzez spółki zależne: należy do niej przede wszystkim 90 proc. udziałów AWR Wprost wydającej Wprost.pl oraz 81 proc. udziałów Orlego Pióra publikującego tygodnik „Do Rzeczy”, miesięcznik „Historia Do Rzeczy” i Dorzeczy.pl.
W trzecim kwartale ub.r. firma osiągnęła wzrost przychodów o 19,2 proc. do 13,27 mln zł oraz zysku netto ze 129 tys. zł do 1,77 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Małgorzata Golińska dyrektorką ds. rozwoju cyfrowego PMPG Polskie Media, „Wprost” na razie bez e-wydania