Maleje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane
W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2015 roku wyniosła 94 142 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 5,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,47 proc. do 52 749 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 23 099 egz., po spadku o 24,05 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 483 egz. (spadła ona o 25,52 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 18 139 egz., po spadku o 19,41 proc.
ZKDP |
listopad |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 978 |
94 142 |
94 142 |
162 981 |
99 187 |
99 187 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
104 955 |
52 824 |
52 749 |
128 936 |
61 721 |
61 671 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
57 623 |
23 129 |
23 099 |
59 860 |
30 522 |
30 412 |
Newsweek Polska Historia |
43 995 |
20 570 |
20 483 |
53 968 |
27 501 |
27 501 |
Focus Historia |
37 000 |
18 139 |
18 139 |
45 030 |
22 508 |
22 508 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. również wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej też stracił „Newsweek Historia” - było to 25,01 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 978 |
94 142 |
94 142 |
159 988 |
114 038 |
114 038 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
104 955 |
52 824 |
52 749 |
100 000 |
64 573 |
64 057 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
57 623 |
23 129 |
23 099 |
57 880 |
26 225 |
26 195 |
Newsweek Polska Historia |
43 995 |
20 570 |
20 483 |
42 990 |
27 408 |
27 314 |
Focus Historia |
37 000 |
18 139 |
18 139 |
38 000 |
20 187 |
20 187 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Maleje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane