“Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam
Średnio każdy odcinek zakończonej przez TVN telenoweli “Majka” oglądało 2,72 mln widzów, czyli mniej niż w ub.r. przyciągała “Brzydula”. Serial dał stacji drugie miejsce w rynku, a z reklam przyniósł 112 mln zł.
“Majka” nadawana był w dni powszednie o 17.55 w okresie od 4 stycznia do 23 grudnia br. W czasie jej emisji stacja TVN miała 23 proc. udziału w grupie 4+ i 25,26 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, emitowaną rok wcześniej w tym samym paśmie “Brzydulę”, śledziło średnio 3,09 mln widzów, a udział serialu w rynku wynosił odpowiednio 25,91 proc. i 31,97 proc.
Telewizja TVN w czasie emisji telenoweli zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+), ustępując tylko emitującej “Plebanię” oraz “Klan” Jedynce, która notowała 26,30 proc. udziału. Za TVN znalazły się: Polsat (gł. serial “Pierwsza miłość”, 16,49 proc.) oraz TVP 2 (gł. “Panorama”, seriale, programy lokalne; 10,21 proc.). W grupie komercyjnej nadająca “Majkę” stacja była jednak liderem przed Polsatem.
Najchętniej oglądanym odcinkiem "Majki" był epizod z 24 lutego br., który obejrzało 3,59 mln widzów. Wszystkie 15 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w lutym i marcu br., czyli pierwszych miesiącach emisji serialu. To właśnie wtedy serial notował najwyższe średnie wyniki oglądalności – odpowiednio 3,11 i 3,12 mln widzów. W ostatnim miesiącu nadawania – grudniu – jego średnia widownia wyniosła 2,87 mln osób i była najlepsza w sezonie jesiennym. Najwyższy, prawie 26-proc. udziału w rynku “Majka” miała natomiast w czerwcu.
Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 111,9 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że "Majkę" najchętniej oglądały kobiety, widzowie po 45.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Na miejsce "Majki" TVN wprowadziła do emisji nową telenowelę "Prosto w serce" (więcej na ten temat). Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku "Majki". Regularna emisja serialu ruszy od 3 stycznia 2011 roku.
Widownia “Majki” miesiąc po miesiącu
Miesiąc | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Styczeń | 2 775 765 | 20,23% | 23,54% |
Luty | 3 105 645 | 23,19% | 27,21% |
Marzec | 3 122 110 | 25,67% | 29,53% |
Kwiecień | 2 573 427 | 24,22% | 27,37% |
Maj | 2 578 403 | 24,92% | 27,37% |
Czerwiec | 2 369 897 | 25,98% | 27,88% |
Wrzesień | 2 196 189 | 22,01% | 22,05% |
Październik | 2 643 325 | 23,48% | 24,16% |
Listopad | 2 712 571 | 20,66% | 21,68% |
Grudzień | 2 866 583 | 21,74% | 22,65% |
średnia | 2 718 421 | 23,00% | 25,26% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji “Majki”
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 121 247 | 26,30% | 18,89% |
TVN – Majka | 2 718 421 | 23,00% | 25,26% |
Polsat | 1 956 953 | 16,49% | 20,27% |
TVP 2 | 1 211 977 | 10,21% | 8,41% |
15 najpopularniejszych odcinków telenoweli
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
24-02-2010 | 3 587 395 | 26,79% |
04-03-2010 | 3 514 199 | 27,38% |
03-03-2010 | 3 500 517 | 25,41% |
01-03-2010 | 3 480 688 | 25,12% |
15-03-2010 | 3 459 872 | 27,02% |
22-02-2010 | 3 431 373 | 25,05% |
16-03-2010 | 3 381 145 | 26,00% |
25-02-2010 | 3 372 214 | 25,71% |
23-02-2010 | 3 371 861 | 25,30% |
08-03-2010 | 3 353 046 | 25,96% |
26-02-2010 | 3 347 729 | 26,46% |
09-03-2010 | 3 322 445 | 25,33% |
17-03-2010 | 3 290 958 | 25,08% |
02-03-2010 | 3 245 122 | 25,19% |
10-03-2010 | 3 242 626 | 25,56% |
Profil widowni serialu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 28,95% | 60 |
Kobiety | 71,05% | 137 | |
Wiek | 4-9 | 2,26% | 38 |
10-15 | 4,45% | 63 | |
16 - 19 | 3,21% | 56 | |
20 - 24 | 4,35% | 53 | |
25 - 29 | 6,88% | 77 | |
30 - 34 | 7,00% | 86 | |
35 - 39 | 6,73% | 95 | |
40 - 44 | 5,97% | 93 | |
45 - 49 | 7,96% | 112 | |
50 - 54 | 10,56% | 128 | |
55 - 59 | 12,64% | 167 | |
60 | 27,99% | 143 | |
Wlk. miasta | Wieś | 31,14% | 80 |
< 50 tys. | 24,85% | 103 | |
50-100 tys. | 11,13% | 130 | |
100-200 tys. | 9,52% | 119 | |
> 200 tys. | 23,36% | 115 | |
Zawód | Top management | 6,54% | 84 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,08% | 118 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,10% | 85 | |
Emeryci | 37,36% | 150 | |
Inni | 21,92% | 67 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 50,00% | 109 |
Średnie | 32,02% | 108 | |
Wyższe | 11,28% | 99 | |
Inne | 6,71% | 52 |
Dołącz do dyskusji: “Majka” z mniejszą widownią niż “Brzydula”, 112 mln z reklam
Dlaczego nie są podawane wyniki oglądalności wszystkich odcinków z osobna danego proframu ,tylko np:top 15?
Bardzo proszę o dawanie wyników z wszystkich odcinków programów,nawet jeżeli np:sezon jakiegoś serialu liczy 100 czy nawet 250 odcinków.Przecież niektóre programy nadawane w jeden dzień mają wyższe wyniki oglądalności,a w inny dzień niższe,ponieważ tego dnia w czasie emisji tego programu na konkurencyjnej stacji jest nadawany program z wyższą oglądalnością.